|
Lite historia för framhäva nivån jag är på. Har aldrig gillat cykla damcykel fast jag haft bra cyklar. Fick syn på blocket en sportcykel med bockstyre "LILA" jätte häftig tyckte jag köpte för några hundringar med bockstyre. Och vipps var det jätte roligt att cykla, förutom växlarna. Då jag orienterat mej lite bland cyklar och inser att den är 30år och utvecklingen gått framåt en hel del.
Jag köper jag mej en Cirrus sport hybrid ska ju även användas till vardags till station mm. I affären får de sänka styret mesta möjliga de byter en del så det blir lägre, min ekonomi tilllät inte att gå upp i pris till en med bockstyre och inte visste jag då hur mycket jag skulle gilla att cykla. Cyklade 150mil bla. tjej Vättern. Jag saknar väldigt Bockstyre.
Men nu till frågan: Går det enkelt att byta från rakt styre till bockstyre? Jag ringde och frågade Ewalds cykel 2500:- skulle de ha för att byta. Om jag inte har stor plånbok och inte stora krav kan det vara möjligt att helt enkelt byta till bockstyre och få mina reglage lite fel placerade. Vajrarna räcker till. Jag är en glad motionär som kommer cykla lite motions lopp och cykel semestra.
|
|
|
|

2012-05-05 21:19
|
|
|
Nope, du har troligtvis andra bromsar än som vanligtvis används på racercyklar. Gör dig själv en tjänst och köp en begagnad racer istället.
|
|
|
|

2012-05-07 00:23
|
|
|
Jag snålade in på min första racer och tog en med rakt styre. Tyckte också att växlarna verkade komplicerade. Inget kul när alla andra kommer med sina "proffs-cyklar". Jag stod ut i ett år sen köpte jag en ny MED bockstyre. Dubbla priset men den är speciellt anpassad för damer också. Växla är inte alls svårt.
|
|
|
|

2012-05-07 09:09
|
|
|
.
|
|
|
|

2012-05-07 09:10
|
|
|
Karin det var växlarna på min första antika som var problem. Jag förstår nu att det inte är något alternativ. Denna får rulla en sässong till i alla fall måste värna om ekonomin. Denna köpte jag på avbetalning betalade av den på halva tiden. Vilken glädje jag haft av cykeln ändå.
Jag såg på din bild "snyggt är det"
|
|
|
|

2012-05-07 18:58
|
|
|
Gör dej inte av med den! Du kommer sakna den! Den har säkert fäste för skärmar och pakethållare! Det har du inte på en racer! Sen kommer det alltid nån på besök som vill följa med ut på en cykeltur!
|
|
|
|

2012-05-07 20:01
|
|
|
Antagligen får jag inte många tusen för den heller när jag väl skrapat ihop pengar. Dottern vill säkert ha den hon åker nu på min gamla antika vi sålde båda våra Monark som var i nyskick ingen av oss ville cykla tantcykel mer.
|
|
|
|

2012-05-08 10:31
|
|