Crossfit

Varför älskar ni CF?

Vad är det som får er att gå till boxen när ni vet att ni kommer att må illa innan ni går där ifrån?

För mig så är det utmaningen, i styrka, teknik och kondition.
Känslan när man fixar nåt nytt moment med en teknik som bara känns så perfekt är ju helt fantastisk

Som idag när jag råkade fixa några kippar + repet för första gången i mitt liv (det var helt oplanerat efter att ha klarat av dagens WOD) så kunde jag inte låta bli att kasta mig i snön utanför lokalen, ligga där och bara njuta av livet innan jag gick in till boxen för lite efter WOD skitsnack.

2012-04-25 22:32
vetskapen om att man kanske kan få se någon må ännu sämre än en själv lockar Smiley)  

2012-04-26 07:56
Jag mår sällan så där dåligt. Jag är inte en av dem som ligger raklång och inte är talbar efter ett pass. En utmaning är kanske att lära mig att ta ut mig så pass.

Men annars älskar jag när tekniken sitter! Som kommentaren ovan; de första pullupsen var härliga. I vecka satte jag PB med 21 kipping pullups och känslan var WOW.

Jag älskar känslan när jag klarar något RX som känts omöjligt. Jag gjorde en DT=härligt! När jag satte mina första HSPU likaså.

Så för mig är det nog lockelsen i att flytta fram gränserna.

2012-04-26 08:42
men först mår man illa, sen mår man ju prima. Och har man tur har man ont i kroppen efteråt oxå :).

Exempel i måndags: första dagen på nytt jobb och överdoserat kaffe, kommer till gymmet lite lätt håglös och undrar om jag ens kommer att ha energi så det räcker. 100 burpees och en drös pullups senare har jag överbevisat mig själv och när väl eftersvettningarna lagt sig trippar jag hemmåt med ny energi.

2012-04-26 19:04
Ha ha :) Ja, att man är hög på endorfiner efteråt råder ju ingen tvekan om. Knarka Crossfit helt enkelt!! 100 burpees är en fin medicin :)  

2012-04-27 06:19
Två killar på Friskisgymmet kikade lite leende förundrat på mig idag efter 100 burpees, jag försökte samtidigt intala mig själv att stående öppen, är bättre än oordnad fosterställning för återhämtning :) Från kräkstatus till total "måbra" på några minuter.
Killarna blev nog lite sugna att prova själva och jag tipsade om Cross Fit, min fysiska utveckling och träningsglädje har dubblerats sen jag började med värdens roligaste fysträning för 11 månader sen. CF har man alltid med sig och jag har alltid några bra WOD:s att avrunda HEMA-fäktningskvällen med.

2012-05-03 20:57