|
Jag skulle under min semester vilja åka på ngt träningsläger/resa med träning och kost. Där man springer,tränar, pass, äter rätt och går på föreläsningar. Vore ju bra med korrekt kost, all inclusive, personlig tränare, logi osv. Är det någon som känner igen och har gjort detta. Vet att SATS hade ngt, men tror den redan varit. Har även kollat på CRO running i Kroatien, men tänkte höra ngn som varit på liknande. Vad ni betalade, och d var värt sitt pris. Alla tips är bra tips
|
|
|
|

2012-04-12 09:54
|
|
|
www.springtime.se anordnar träningsläger lite här och var, kan vara värt att spana in.
|
|
|
|

2012-04-12 10:00
|
|
|
Tack snälla såg intressant ut, ska läsa mera om det ikväll
|
|
|
|

2012-04-12 12:00
|
|
|
Shit Ullis va biten du har blivit.. Grymt
|
|
|
|

2012-04-12 14:00
|
|
|
Jag var i Portugal med Springtime Travel nu i mars, och kan varmt rekommendera dem om man vill ha bra löpträning, men ändå goda möjligheter till att träna även annat. All träning ingår, halvpension och ledare. Dock ingen PT.
|
|
|
|

2012-04-12 14:31
|
|
|
Lasse eller huur ..vet inte riktígt vad som hänt hahahaha
Jonas: Låter kanon, detdär med PT skrev jag bara, kanske lite överkurs., ska verkligen läsa lite närmare
|
|
|
|

2012-04-12 14:59
|
|
|
Apollo har lite olika veckor på Playitas:
http://www.apollo.se/se/hur-vill-du-resa/aktiva-resor/training/pages/playitas...
Vi har redan bokat vårt nästa besök där så man kan väl säga att vi var nöjda sist. Dock skötte vi vår träning själva och tog ingen paketresa, men det finns lite olika såna.
|
|
|
|

2012-04-14 19:10
|
|
|
Jahapps Det blev resa till Kroatien www.crorunning.com..Men era tips är inte förgäves. Pratade med min gubbe om resa nästa år kombinerad golv och träning (Jag träning, Gubben golf) Så tackar för er hjälp /Ulrika
|
|
|
|

2012-04-16 13:35
|
|
|
Har fastnat lite för det här med träningsresor sedan jag var på Playitas för någon vecka sen. Nu är frågan, vad finns det mer där ute, både i Sverige och Europa? Vet redan om Springtimes i Turkiet, Portugal och Thailand,
Hittade dessa igår: http://www.kreaktivtraning.se/ http://www.halsocamp.se/
|
|
|
|

2012-04-17 20:04
|
|
|
Jag har precis kommit hem från en vecka i Turkiet med Springtime Travel och kan varmt rekomendera detta. Allt var betalt i resan, mat, alla de olika passen och allt var super. Duktiga ledare, jättefint hotell med god service och en fantastisk mat (all inclusive). Tycker jag har fått ut mycket för pengarna jag la på resan.
|
|
|
|

2012-04-17 20:57
|
|
|
Ewa, vad tränade du där nere? Hur såg löpmöjligheterna ut? Hur varmt var det?
|
|
|
|

2012-04-18 13:22
|
|
|
Va roligt att höra, å ska jag titta kanske på dom, nästa gång jag åker /Ulrika
|
|
|
|

2012-04-18 13:23
|
|
|
Jag och maken har varit med Springtime travel till Monte Gordo, Portugal, för ett par år sen. Det kan vi varmt rekommendera. I år testar maken och jag att åka med TriMallorca, www.trimallorca.se, som iofs har cykling, löpning, simning som huvudtema, men också yoga och funktionell träning. Vi drar iväg nu på söndag, får se hur det blir
|
|
|
|

2012-04-22 16:32
|
|
|
Oj vad det låter kul. Berätta snälla hur det var
|
|
|
|

2012-04-24 11:04
|
|
|
Vilka många bra tips det fanns här!
Jag är intresserad av träningsdagar här i Stockholm, är det nån som känner till några?
Jag tänker mig en arrangerad träningsdag då man får träna olika pass, få nån eller några föreläsningar och bra mat under dagen, eller helgen för den delen.
Ungefär som Outsides upplägg för deras träningshelg den 4-5maj iår, http://outsideonline.se/diverse/outsides-traningshelg-2012/
Jag kan inte just det här datumet men det verkar vara en jättebra helg planerad!
/Hillevi
|
|
|
|

2012-04-24 11:59
|
|
|
Jonas! Jag tränade löpning, löpskola, intervaller, vi körde stafett en eftermiddag (himla kul). Efter varje morgonjogg var det funtionell träning med stretch. Sen under dagen fanns det; Afro-Power dance, yoga och power-yoga, dans pass såsom MTV moves, Zumba, basal kroppskännedom. De körde också stavgång varje morgon för de som så ville, dessutom fanns Gabriels kör med den veckan vi var där, vi kunde öva med dom om vi det ville. En dag körde vi Bergspass, det var fantastskt, vid en vätskestation kunde vi plocka apelsiner direkt från träden. Varmt? Jo lagom för att kunna träna i behagligt väder ca 20- 25 grader. Kan som sagt starkt rekomendera.
|
|
|
|

2012-04-25 16:39
|
|
|
@Ulrika, kul att du skall åka på CroRunning! :-D Jag skall nämligen också åka med dit. Det kommer att bli super!
Vilken av veckorna kommer du att åka?
|
|
|
|

2012-05-08 22:51
|
|
|
Jag ska också till Kroatien i sommar. Jag åker hem till Kroatien varje år i juni. Sedan åker jag tillbaka hem till Sverige varje augusti. Var någonstans i Kroatien ska ni vistas?
|
|
|
|

2012-05-09 07:11
|
|
|
Jag är riktigt sugen på att ordna en träningshelg i Stockholmstrakten med mitt eget PT-företag. Vad skulle ni önska er i form av träningspass, föreläsningar m.m.? Och skulle det vara lämpligt att hitta ett boende i anslutning till detta, så att vi riktigt kan frottera oss med varandra i så fall?
|
|
|
|

2012-05-09 08:01
|
|
|
Jag har planerat ett i Hedemora-trakten - men jag vill inte göra reklam för det här...
|
|
|
|

2012-05-09 08:15
|
|
|
Andreas: Va roligt , jag ska dit vecka 27, och du?. Har du åkt med dom förut? Ser fram emot resan jättemycket, men är lite orolig att det blir supervarmt..
Vi kommer att vara vid Spleti/Marakanska havet, eller hur Andreas?
|
|
|
|

2012-05-09 08:45
|
|
|
Split? Makarska?
|
|
|
|

2012-05-09 09:00
|
|
|
Eko.
|
|
|
|

2012-05-09 09:00
|
|
|
Hhahahahahaha ja just d DU sa
|
|
|
|

2012-05-09 10:02
|
|
|
Camilla: Gör det, ordna en träningshelg i Stockholm!
Jag skulle jättegärna vilja gå på en sådan men helst så bör man kunna välja om man vill vara med hela helgen (då boende skulle kunna ingå tex) eller om man vill köpa dagpass (så att man är med bara ena heldagen) eller helgpass (med på hela helgens träning men inte bo där).
Jag har tänkt på det här länge och man skulle kunna ha olika upplägg för sådana helger tex en prova på-helg när man lägger in många olika träningsformer för att låta folk få prova olika saker.
Eller en helg med fokus på funktionell träning, olika pass som passar in under kategorin utspridda på förmiddag/eftermiddag.
Och så ska det ju helst vara några föreläsare där också. Träningsprofiler, motivationshöjande människor och kostföreläsare.
Och så god näringsrik och nyttig mat förstås! Gärna i stil med vad kostföresläsaren har pratat om så att man kan smaka och se om det är något som passar en själv.
Ex på upplägg: träning på morgonen Frukost Föreläsare Träningspass dusch/ombyte Lunch föreläsare träningspass dusch/ombyte Middag ev föreläsare till
Outside hade en träningshelg i början av maj och de häll till på Welcome Hotell i Bromma så de kanske skulle vara intresserade av flera sådana evenemang.
För man vill ju helst att stället man är på ska kunna erbjuda gym, kanske pool, och varför inte löpspår i närhete, så att man kan lägga in extra träningspass där eller ha flera alternativ att välja mellan. Plus att om någon inte vill köra ett specifikt pass kan de själva gå til gymet och träna istället.
Lycka till om du bestämmer dig för att köra och glöm inte att marknadsföra det ordentligt!
|
|
|
|

2012-05-09 12:36
|
|
|
Jag kör lite skamlös självpromotion och lyfter det härliga eventet Trailcamp Körsbärsdalen. Upplevelser på stigarna kring Verkeån och Brösarps backar.
http://stigarna.se/trailcamp-korsbarsdalen/
|
|
|
|

2012-05-10 06:51
|
|
|
@Ulrika, Ja, det är vecka 27 som gäller för mig också. Har inte åkt med dem förut och jag delar din oro för värmen. Vi får hoppas att det fläktar lite från havet ;-)
Och ja, haha, man flyger till Split och sedan är det Tucepi som ligger vid Makarska rivieran som gäller under själva vistelsen.
Varit på någon liknande resa tidigare?
|
|
|
|

2012-05-10 15:33
|
|
|
Om ni undrade vad jag menade med "Jag har planerat ett i Hedemora-trakten - men jag vill inte göra reklam för det här..." kan ni messa mig här i funbeat!
|
|
|
|

2012-05-10 15:48
|
|
|
Var inte så diskret Christer, när ingen annan är det! Jag tycker att du ska göra mycket reklam! Jag hoppas verkligen att det blir tillräckligt många anmälda så det blir av, eftersom just jag är anmäld!
|
|
|
|

2012-05-10 18:04
|
|
|
Äh, iofs tjänar inte jag ett öre på det men jag är ändå medarrangör - men ok då...
http://redsports.se/Projs/Camp.html - helgläger 29/6-1/7 med Rubin McRae som huvudtränare - mycket backe och trail-löpning i mina hoods (Skogarna söder om Garpenberg, 17 mil från Stockholm tex)
|
|
|
|

2012-05-10 18:31
|
|
|
@Andreas. Va rooligt, då ses vi.O nej har aldrig gjort en sånhär resa förut, så är rätt pirrig. Är d ok om jag addar dig på fejjan? Har pojkvän, så handlar inte om det, utan vore roligt att ha kontakt eftersom vi så småningom ses, el va tycker du
|
|
|
|

2012-05-10 20:11
|
|
|
@ Ulrika och Andreas jag ska också med CroRunning (www.crorunning.com) till Kroatien !! Kul att se att fler oxå ska dit samma vecka som jag! Det börjar närma sig nu. Vad ser ni mest framemot?
|
|
|
|

2012-05-11 21:15
|
|
|
@Lotta va kul, yeey. Är d ok om jag addar dig oxå?. Jag ser mest framemot att se landet o vara på semester utan att gå upp i vikt haha Du då?
|
|
|
|

2012-05-12 11:28
|
|
|
jag har just bokat Training Camp Portugal 29 sept, verkar suveränt bra! Ngn annan som åker dit samtidigt, själv eller med vänner? :)
|
|
|
|

2012-05-13 15:31
|
|
|
Är oxå sugen på en höstresa med Springtime, men jag får nog allt hålla mig tills våren är i antågande om jag inte råkar springa på en hög med pengar någonstans.
|
|
|
|

2012-05-14 08:42
|
|
|
@Ulrika, absolut, inga problem! Har tackat ja till din vänförfrågan nu 
@Lotta, har inte varit i Kroatien förut och det verkar så himla fint där. Kan verkligen tänka mig att det finns grymt trevliga löparstråk uppe bland bergen kring Tucepi. Detta i kombination med sol, bad och avkoppling låter som en höjdare, så när jag fick höra om "CroRunning" högg jag direkt ;-) Vad ser du mest fram emot då?
|
|
|
|

2012-05-17 18:15
|
|
|
Jepp, såg det. Superroligt. Om inte annars så ses vi sen på Arlanda tjoohoooo
|
|
|
|

2012-05-18 09:18
|
|
|
Är det ngn som funderar på att åka på träningsresa, kan jag verkligen rekommendera Crorunning, som jag reste med i somras. Bra löpning. Personligt, och verkligen för alla, både nybörjare och dom snabbare. Dessutom är Kroatien det vackraste landet jag varit. Ledarna var väldigt kunniga. Såg att Crorunning skulle åka i maj igen, och funderar starkt om jag ska åka. Någon annan som ska dit?
|
|
|
|

2012-11-17 19:39
|
|