Crossfit

Gruppträning utomhus utan ledare

Hallå där!

Helt ny idag på funbeat efter att ha konstaterat:
1. Jag måste börja träna igen!
2. ...utomhus i friska luften,
3. ...helst tillsammans med andra,
4. ...men har inte råd med army fitness.

I somras och höstas deltog jag i ett par "army fitness boot camp" vilket jag tyckte var en grymt kul, varierad och bra träningsform. Dessvärre tar de ganska bra betalt för det där och vår ekonomi tillåter inte riktigt det just nu. Vi var utomhus i alla väder och använde oss nästan uteslutande av den egna kroppsvikten som motstånd (ibland en kompis, ett rep, ett bildäck eller en stock). Det slog mig då, och inte minst nu att detta kan man ju göra själv! Ensam, eller helst tillsammans med andra.

Jag har via sociala medier efterlyst träningskompisar för att tillsammans med dem dra igång någon slags gruppträning som vi själva planerar och genomför. Bara på någon timme har jag fått flera hugg så det verkar inte omöjligt att få till något.

Det jag undrar nu är om det finns andra grupper som gör detta? Kan CrossFit vara en bra utgångspunkt för våra övningar? Finns det några bra genvägar i träningsprogramsväg?

Jag tar gärna emot praktiska tips och förslag på hur vi på bästa sätt kan komma igång med vår gruppträning.

2012-04-10 21:52