Löpning

Hoppa till första olästa inlägget.

Upplagd av

2012-04-03 20:21

Huddinges Jubileumslopp (2012)

OBS! Den här tävlingen har passerat. Titta efter nästa års tävling istället.
Tävlingens datum: 2012-05-26
Plats: Sverige - Stockholm
Sträcka: 5 km, 10 km
Typ av träning: Löpning

Vi firar att vi blir 100 000 invånare i Huddinge!

Välkommen till att springa ”100 000 dm” på Jubileumsloppet. Start och mål vid vackra Fullersta Gård.

Huddinge kommun i samarbete med Huddinge AIS och Snättringe SK kommer att arrangera Jubileumsloppet lördagen den 26 maj.

Distansen är 10 km eller 5 km på en fin bana för seniorer och 900 m för barn och ungdomar.
Vi kommer att erbjuda farthållare på 10 km som hjälper dig med att hålla ett jämt tempo genom hela loppet. Tiderna som då hålls är: SUB 60, 50, 45, 40 och 38 minuter. Sportdryck och vatten kommer att finnas utmed banan.

SATS kommer att hjälpa till med uppvärmningen inför såväl senior- och som barn/ungdomsloppet.

Klasserna i loppet är:

5 km motion
5 km stavgång
10 km tävling/motion
900 m barn/ungdomslopp
Endast tävlingsklass kommer att använda sig av chip för tidtagning.

http://www.huddinge.se/sv/Uppleva-och-gora/100-000-invanare/jubileumslopp/

Logga in för att lägga till tävlingen i din kalender.

13 har tävlingen i sin kalender:

Logga in för att se namnen

Tävlingsberättelser och resultat

Visa tävlingsrapporterna för det här loppet.

Äsch då, ett lopp precis bakom knuten och så ska jag springa i Bromma samma dag Smiley  

2012-04-03 21:19
Nån som har några tankar och synpunkter på det här loppet?

Är själv ute efter något snabbt lättsprunget millopp nu i maj/juni. De kör tydligen med farthållare på 40, 45, 50 och 60 min. Har inte provat att springa med det tidigare så det låter lite kul att pröva och se hur länge pannbenet håller för sub40. Smiley

2012-05-10 17:59
Tävlingens Facebooksida har i alla fall lite mer info än den aningen knapphändiga infon som Huddinge Kommun bjuder på:

http://www.facebook.com/Huddingesjubileumslopp

Satsar du på sub40 så får du ju hänga med Huddinges stolthet, nyblivna Europamästarinnan Kajsa Berg en stund, och det kan ju inte vara fy skam. :)

2012-05-10 18:17
Jo där har jag varit inne. Var nyfiken på vad ni andra tycker.

Absolut, fint löpsällskap Smiley

2012-05-10 18:42
Jag har anmält mig till 10 km.
Mitt mål är att hänga med sub40 första varvet och därmed springa under 20min på 5km för första gången. Man får passa på när man nu får så fin draghjälp. Sedan blir det nog bara att överleva varv 2.

Loppet kommer nog kännas ganska kuperat. Jag uppskattar att det är drygt tjugo meter mellan högsta och lägsta punkten och som sagt två varv.

Men om formen finns där så kan det nog att upplevas som en kilometer uppför och fyra kilometer utför per varv.

2012-05-10 22:06
Hmm, jaså det är två varv. Det hade jag missat och det är nog inte alls min grej (märkte jag på Premiärmilen). Kuperat med grus grus är ju inte helt optimalt heller. Nej det får bli något annat. Lycka till ni som ska springa Smiley  

2012-05-10 23:40