Löpning - Lopp och tävlingar

Hoppa till första olästa inlägget.

Upplagd av

2012-04-01 06:42

Sommarutmaningen April (2012)

OBS! Den här tävlingen har passerat. Titta efter nästa års tävling istället.
Tävlingens datum: 2012-04-30
Plats: [ Mer än 1 plats i världen ]
Sträcka: 5 km
Typ av träning: Löpning

Sommarutmaningen April 2012

Alla som klarar att ta sig runt 5 km till fots är välkommen att delta i loppet!

Du har hela månaden på dig att hitta perfekt dag, väder och tillbörlig motivation. Starttid anpassad just för dig. Gott om plats (om du vill). Du behöver inte hämta nummerlapp, men får gärna rita dig en egen om det höjer löparviljan. Ny fräck bana varje lopp. Det kan inte bli bättre!

Stående utmaning: Ta ett dopp under pågående runda (och tidtagning), spring minst 500 meter före doppet eller efter din uppstigning ur det blöta. Inled kommentaren på ditt pass med "Bad". Ära och berömmelse utlovas för säsongens första.

April månads utmaning: Vart är vi på väg? En utmaning i På Spåret-anda, som leder till till landets livsnerv - järnvägen. Spring till, längs med, över eller under ett spår, eller ta dig till en närbelägen station. Så länge du ser ett järnvägsspår så har du klarat utmaningen. Ta ett foto om du har möjlighet. Inled kommentaren på ditt pass med "järnväg" så får du en fin symbol vid ditt namn och din tid i resultatstabellen.

Smiley Smiley Smiley

Utförligare instruktioner finns i grupp http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=1590

Logga in för att lägga till tävlingen i din kalender.

26 har tävlingen i sin kalender:

Logga in för att se namnen

Tävlingsberättelser och resultat

Visa tävlingsrapporterna för det här loppet.

Sparar alla SU till sista dan den här månaden? Inte låter ni väl lite snöblandat regn avskräcka er? Smiley  

2012-04-21 11:35
idag var det intervaller på schemat så jag får se om jag orkar göra en 5km i morgon - annars får det bli nån kväll i veckan...  

2012-04-21 11:59
Jag sparar på mig till nästa helg eftersom jag ska bada - ute!  

2012-04-21 14:49
Gött, jag ska också bada - ute - så jag väntar också in sommarvärmen till nästa helg Smiley  

2012-04-21 20:35
jag fixar ju inte att få med både temat och badet på samma 5 km-sträcka... *planerar långresa* Smiley  

2012-04-21 22:56
Nu har jag sommarutmanat. 25:38 tog det och jag är riktigt nöjd med det. Smiley  

2012-04-26 18:24
Det är så jobbigt att ta med en isborr och såg på löprundan för att få upp en vak att bada i Smiley  

2012-04-26 18:46
Jag tror att Micke håller på att leta upp någon uppvärmd privat pool i närområdet...alt max tre kilometer bort. Å Beatrice är så smal att hon tror sig kunna bada i ett vanligt is-fiske-borrhål...titta lite mer noga i spegeln efter duschen Bea...!! Nu blir det inga mer sarkasmer från mig...bombis..?! E skad - men glad...(Norrländska..!?)  

2012-04-26 18:52
Jag sprang förbi några badbara ställen idag utmed Värtan och Djurgårdsbrunnsviken, men jag insåg att jag behöver en kamera att sätta i händerna på några kringflackande flanörer för att dokumentera doppet. För när jag väl badar så ska det minsann dokumenteras grundligt så att ingen ifrågasätter vansinnet.  

2012-04-26 19:25
@Kjell Jag skrev ju borr och SÅG. Först får man borra lite så man kan få ner sågen och kan såga upp ett lagom stort hål för en Bea.  

2012-04-26 20:50
På-spåret-grejen löser jag dock plättlätt, bor 200 meter från en järnvägskorsning. En av mina rundor går över järnvägen, under järnvägen, förbi järnvägsstationen och via bangården och ibland under järnvägen igen för att sen ta mig hem på andra sidan. Det blir många kort det Smiley  

2012-04-26 20:53
Räknas båtslipers som på spåret?  

2012-04-26 21:10
Urrrk, nu blir det en tuff kamp för att hinna bli av med en lika våldsam som oönskad förkylning på fyra ynka dagar... SKIT också! Känns som att det kan sätta käppar i hjulet för mina storslagna badplaner, men fem kilometer ska man väl åtminstone kunna lunka till helgen - vill ju inte plumpa deltagandet helt och hållet åtminstone!  

2012-04-26 22:40
Någon som slår 10 tåg i bred?  

2012-04-27 23:50
Blev längst med över och under järnväg på jobbets lunchrunda idag som lämpligt nog var 5 km. Men bad skippades tror inte ens vi såg något öppet vatten.  

2012-04-30 18:17