|
Hej!
Jag är utbildad sjukgymnast och ska skriva ett examensarbete på magisternivå. Jag ska göra en jämförelse mellan löpare och cyklisters hälsenor och se om de elastiska egenskaperna skiljer sig. Testerna utförs på GIH i Stockholm och tar ca 1 h. Den som testas kommer få utföra ett test i en dynamometer där benet är fixerat och fotleden rörlig, passiv rörlighet och maximal kraftutveckling mäts. Ersättning ges i form av 2 st biobiljetter.
Om du är manlig löpare mellan 18 och 45 år, samt löptränar ca 5 ggr per vecka (du får ej vara triathlet), så passar du perfekt för denna studie. Är du intresserad eller har några frågor så är du välkommen att maila mig: magnus7912@gmail.com så kan jag skicka med ett informationsbrev med lite detaljer.
Vänliga hälsningar
Magnus Olander leg. sjukgymnast
|
|
|
|

2012-02-13 13:36
|
|
|
Hade gärna ställt upp men bor i Helsingborg. Lycka till! Hoppas du kommer fram till något intressant!
|
|
|
|

2012-02-13 20:59
|
|
|
Låter intressant men är tyvärr triathlet, håller på både med cykel och löpning, om inte det kan vara en intressant jämförelse...
|
|
|
|

2012-02-13 21:46
|
|
|
Du behöver inte ha några cyklister i din studie?
|
|
|
|

2012-02-13 21:50
|
|
|
Jag hade gärna ställt upp - passar in på detta men faller för ålderssträcket (48 år)
|
|
|
|

2012-02-14 09:32
|
|
|
Hej!
Tack för era svar. Och lyckönskningen Mikael.
@Robie, tyvärr så kan jag inte använda mig av triathleter. Det hade dock varit enklare att hitta försökspersoner då jag själv tränar triathlon. Tanken är att cykling och löpning ger olika stimuli för senorna och därmed behöver det var "renodlade" cyklister respektive löpare. Tack för visat intresse! 
@Peter, jo det stämmer. Jag har dock lite enklare att få ihop dessa. Men är du intresserad och cyklar 5 ggr per vecka och inte tränar löpning så är du välkommen att maila, så skickar jag ett info-brev till dig.