|
Hej!
Jag är utbildad sjukgymnast och ska skriva ett examensarbete på magisternivå. Jag ska göra en jämförelse mellan löpare och cyklisters hälsenor och se om de elastiska egenskaperna skiljer sig. Testerna utförs på GIH i Stockholm och tar ca 1 h. Den som testas kommer få utföra ett test i en dynamometer där benet är fixerat och fotleden rörlig, passiv rörlighet och maximal kraftutveckling mäts. Ersättning ges i form av 2 st biobiljetter.
Om du är manlig löpare mellan 18 och 45 år, samt löptränar ca 5 ggr per vecka (du får ej vara triathlet), så passar du perfekt för denna studie. Är du intresserad eller har några frågor så är du välkommen att maila mig: magnus7912@gmail.com så kan jag skicka med ett informationsbrev med lite detaljer.
Vänliga hälsningar
Magnus Olander leg. sjukgymnast
|
|
|
|

2012-02-13 13:36
|
|
|
Hade gärna ställt upp men bor i Helsingborg. Lycka till! Hoppas du kommer fram till något intressant!
|
|
|
|

2012-02-13 20:59
|
|
|
Låter intressant men är tyvärr triathlet, håller på både med cykel och löpning, om inte det kan vara en intressant jämförelse...
|
|
|
|

2012-02-13 21:46
|
|
|
Du behöver inte ha några cyklister i din studie?
|
|
|
|

2012-02-13 21:50
|
|
|
Jag hade gärna ställt upp - passar in på detta men faller för ålderssträcket (48 år)
|
|
|
|

2012-02-14 09:32
|
|
|
Hej!
Tack för era svar. Och lyckönskningen Mikael.
@Robie, tyvärr så kan jag inte använda mig av triathleter. Det hade dock varit enklare att hitta försökspersoner då jag själv tränar triathlon. Tanken är att cykling och löpning ger olika stimuli för senorna och därmed behöver det var "renodlade" cyklister respektive löpare. Tack för visat intresse! 
@Peter, jo det stämmer. Jag har dock lite enklare att få ihop dessa. Men är du intresserad och cyklar 5 ggr per vecka och inte tränar löpning så är du välkommen att maila, så skickar jag ett info-brev till dig.
@Magnus, "åldersgränsen" är inte huggen i sten. Det kan ändras till <50 år beroende på vilka som är intresserade. Maila mig så kan skickar jag info brevet till dig om du vill.
Mvh Magnus
|
|
|
|

2012-02-14 18:31
|
|
|
Skulle behöva några stycken till så om du är intresserad eller bara lite nyfiken så tveka inte att maila mig: magnus7912@gmail.com
Hälsningar
Magnus
|
|
|
|

2012-02-18 23:37
|
|
|
Om det är någon som är intresserad att vara med så kommer jag utföra de sista testerna på tisdag den 27/3. Jag skulle behöva 1-2 löpare till.
Maila mig så skicka jag mer information.
Här är en kartlänk till var testerna utförs. http://kartor.eniro.se/m/9Ftsw
Mvh
Magnus
|
|
|
|

2012-03-22 11:04
|
|
|
Jag gör ett nytt försök här på Funbeat. Jag behöver testa ytterligare några löpare (cyklisterna är klara). Om någon har möjlighet att deltaga den 8:e maj någon gång under dagen så skulle jag vara tacksam. Maila i så fall mig på magnus7912@gmail.com
Kriterier enligt första inlägget i tråden.
Mvh
Magnus Olander
|
|
|
|

2012-04-21 12:15
|
|
|
Hej Jag skulle kunna tänka mig att ställa upp som försökskanin. Hur sent kan man komma då jag jobbar dagtid? /Henrik
|
|
|
|

2012-04-21 13:20
|
|
|
Fortfarande i behov av löpare? Bor själv långt därifrån, men vet en två, tre stycken som mest troligt är intresserade.
|
|
|
|

2012-04-22 22:28
|
|
|
@Hans, jag är fortfarande i behov av några till. Det skulle vara jätte-snällt om du ville be de du tror är intresserade att maila mig så kan jag ge de mer information. Tack!
@Henrik, om du är på plats 1630 så ska det fungera bra. Sen tar det ca 45 minuter innan vi är klara.
Mvh
Magnus
|
|
|
|

2012-04-25 08:51
|
|
|
Blev tydligen anmäld till Kistastafetten på kvällen så morgonen skulle i så fall passa bättre. Funkar det runt 0700 eller strax efter?
|
|
|
|

2012-04-26 00:45
|
|
|
Det var i tidigaste laget. Tyvärr går det inte..
|
|
|
|

2012-04-26 15:05
|
|
|
Sömntuta.
|
|
|