Löpning

...diskussionen fortsätter från föregående sida:

Löpningens dag i Täby 4/2

Tack.

Jättekul initiativ och bra upplägg!

2012-02-01 10:54
Jag följer mer än gärna med! Jag förstår att jag är sen med att svara ja, så om det finns möjlighet att få mat blir jag glad, gärna rostbiff Smiley

2012-02-02 06:05
Roger, du är välkommen och jag återkommer om det där med maten.  

2012-02-02 09:32
Jag postar här också på grund av uppdaterad information!

På grund av för litet intresse kan vi inte köra föreläsningar och mat som planerat. Vi hade bokat hotellets lokal men förväntade oss 30 anmälningar och då vi är för få har vi tvingats avboka. Finns intresse väl på plats kanske vi kan packa in oss i bilar och ta en gemensam fika och snack i närliggande Skavlöten efteråt. Det tar bara fem minuter dit med bil.

Löpningen startar klockan 11 från Ensta Krog där det finns möjlighet till både dusch och ombyte och förväntas hålla på i cirka en timme.

Det kommer att bli ett par olika grupper för löpningen. Exakt var och hur vi springer blir lite beroende på hur underlaget ser ut för dagen men planen som det ser ut just nu är att vi springer hela eller till stora delar på den banan som Täby Extreme Challenge går på.

Ännu en uppdatering är att Täby kommun visst har fått för sig att börja renovera herrarnas omklädningsrum den här veckan och det finns då ett gemensamt omklädningsrum men vi får väl turas om i värsta fall. Om inte annat finns det trots allt någonstans att gå in och få på sig varma kläder efter löpningen. Det kommer att finnas bilar att stoppa in väskor i för de som kommer med kommunala färdmedel.

Ha det,
Mackan

2012-02-02 10:19
Det blir jättekul ändå! Om jag vet hur många vi blir så kan jag för all del se vad min frys erbjuder för nåt till en improviserad fika i Ensta. Men det kanske inte är så kul att slabba med muffins i omklädningsrummet efteråt, och då funkar Skavlötens fikastuga finfint för mig.  

2012-02-02 15:26
Nu har vi ju slagit fast att det är Löpningens Dag första lördagen i februari. Men vad tror ni om att samlas lite längre fram på vårkanten för en liknande grej?

Det borde väl inte, med lite framförhållning, vara så svårt att få en lite större publik till Mackan och Ingmaries förläsningar vid lunch? Eller blir det rentav svårare i vår, då ännu fler lopp dyker upp i kalendern?

2012-02-02 15:54
Lite happenings sen sist...!

Jag är med, trots att maten uteblev. Har funderat lite på om jag ska jogga dit hemifrån, men bestämmer mig för att ta bilen så jag har ombyte och så. Är gärna med på en fika & snack i Skavlöten (om det blir så - eller nåt annat), och jag har plats för 3 personer till i bilen om det behövs.

Vore klart roligt att prova TEC banan (om omständigheterna tillåter), jag har bara sprungit vanliga milspåret.

Håller med, Camilla. Borde finnas intresse för fler. Man undrar om det är vintern eller kylan eller halkan eller lördag, eller...? Jag tycker själv att det låter bra med en liknande grej framöver!

2012-02-02 17:15
Jag väntar in lite temperaturprognos för lördagen, men faller den väl ut så ska jag försöka ta mig dit på lördag. Det skulle vara kul o springa TEC banan i snigeltempo.  

2012-02-02 19:12
Vad trist att det blev för få anmälningar!
Jag kan tänka mig att det är vintern som påverkar! Vore supermysigt om det kunde bli ett nytt försök framåt våren!

Maken (Janne) och jag hänger på under löpningen. Vi har haft rejält mycket kallare i Vallentuna än SMHI:s och yr.no:s prognoser, men vi hoppas på härligt löparväder på lördag! Jag har skubbat i temperaturer kring -25°C, men då går det riktigt långsamt för att skona lungorna. Maken kanske står över om det blir alltför kallt!

Ska bli kul att springa på lördag!

Kram,
Jenny

2012-02-02 20:08
Jenny, vad kul att ni ändå hänger på. Jag kommer också att springa långsamt och hoppas att inte luftrören blir arga på mig. Är det riktigt kallt så får jag leta fram min airtrim så att jag ser ut som en rysk gruvarbetare Smiley.

Hoppas att du också hänger med Anna.

2012-02-02 20:24
Jag röstar för fler löparaktiviteter i vår! Det ena utesluter väl inte det andra? ;-)  

2012-02-02 21:31
Om det är så att vi åker till Skavlöten för att fika, vilket jag skulle tycka vara trevligt, vill jag bara informera om att dom inte tar kort, det är bara kontanter som gäller.  

2012-02-03 07:41
Bra där Roger!

Det verkar som vi är några som gärna rullar ner till Skavlöten efteråt och vi verkar ha bilar så att det räcker för att packa in dom som kommer utan.

2012-02-03 09:14
Jag tänker försöka hänga med Jesper Olsen - www.worldrun.org - några km stödd på kryckor. Han kutar jorden runt. Wooooooh. Smiley

Han håller ca. 5:30 fart.

2012-02-03 13:35
Jag sprang precis runt delar av banan med -12 grader ute och det var hur fint som helst trots all nysnö och i morgon kommer den dessutom att vara nertrampad på de flesta ställen.  

2012-02-03 14:43
Toppen!
Inga gaiters, med andra ord. (Om inte bus-snö i kväll/natt.)

2012-02-03 15:05
Det vet jag inte om jag är rätt man att svara på för jag har aldrig känt att jag behövt gaiters ens när jag kört djupsnölöpning. Inne i skogen gick nog snön en bit över fötterna. Men det var rasande vackert i solen och sol ska det bli i morgon!  

2012-02-03 15:17
OK, bestämmer imorrn (är i Götet nu, får ingen "känsla" för därhemma). Förmodligen kallt nog för att snön inte ska sätta sig.

(Kanske ska leta efter bra knut, jag tycker attt jag får mycket glipa i öppningen, insidan, på mina Anima. Misstänker att jag får lära mig att snöra översta hålet...)

2012-02-03 15:22
Det ska tydligen bli mellan -10° och -15°C i morgon, och solsken, så det blir nog en supermysig löptur!
Ser verkligen fram emot detta!
Kram,
Jenny

2012-02-03 18:12
Hmmm... 10 små ...pojkar?

Vi kommer inte ha tillgång till vår bil i morgon, så maken har bestämt att det är för "besvärligt" för honom med Vallentuna - Ensta - Skavlöten - Vallentuna... Smiley
Jag är dock fortfarande på, kommer med bussen till Ensta och hoppas på skjuts från Ensta till Skavlöten och sedan gärna till någon busshållplats där bussarna mot Vallentuna stannar, eller Roslagsbanan... Vad som funkar...
Om det inte funkar så blir det Vallentuna - Ensta - Vallentuna för min del... Jag är flexibel! Smiley

Ser verkligen fram emot morgondagen! Smiley

Kram,
Jenny

2012-02-03 20:26
Jenny, jag kan släppa av dig vid lämplig hållplats på Bergtorpsvägen.  

2012-02-03 23:19
Vad synd att föreläsningen/föreläsningarna blev inställda. Hade gärna velat komma och lyssna. Att hänga med på löpningen är jag inte riktigt i skick för, har just börjat springa igen efter en skada och har planerat att jogga 21 minuter imorgon, inte mer. Hoppas det blir fler liknande tillfällen längre fram.  

2012-02-04 00:50
Vaknar med halsont. Eller snarare att det gör ont när jag sväljer. Vill inte missa, men inte heller göra något dumt. Förslag?  

2012-02-04 06:07
Tack, Johanna! Det blir superbra!

Tibor, har du halsont pga snarkningar går det snart över, sitter halsontet kvar kvar längre är det risk för infektion! Endast du känner din kropp, men jag skulle inte träna med en infektion!

Kram,
Jenny

2012-02-04 07:58
Hrmpf...
Inte åt dig, Jenny, utan åt situationen. Ontet har inte släppt. Hade sett fram emot detta... Men förnuftet bör nog få råda.

Det ser ut att bli soligt och fint. Hoppas ni får en toppendag, så bra att det blir fler gånger Smiley .

2012-02-04 08:29
Trist Tibor & Allie!

Det är en galet fin vinterdag och kändes inte alls lika kallt som termometern visar när jag var ut och skottade lite snö i morse.

2012-02-04 09:07
Strålande vinterväder som gjort för löpning. Jag dyker upp Smiley  

2012-02-04 09:53
I skrivande ögonblick är ni allså ute i det fantastiskt fina vädret.
(Det var jag som stannade till "civilklädd" och sa Hej).

Hoppas att ni har/hade en riktigt skön runda! Smiley

2012-02-04 11:43
Vilken dag ni får!!! Jag hann bara en kort runda idag på fm. Nu väntar eftermiddag inomhus i en handbollshall.

Hoppas ni har det bra!

2012-02-04 12:16
Tack alla som kom! Jag tror vi var tolv stycken som sprang runt i Rönningesjön och TEC-banan i ett riktigt vykortslandskap och sju stycken som åkte ner och bastade och fikade vid Skavlöten efteråt.

Jätteroligt att se alla glada löpare och det var riktigt skönt i solen!

2012-02-04 15:34
Fantastiskt kul och en riktigt fin löpdag. Det kändes inte alls särskilt kallt så jag blev förvånad att håret var alldeles isigt när vi kom tillbaka.

Tibor, vi har förstås sagt åt Mackan att fixa ett nytt datum så till dess hinner du krya på dig.

2012-02-04 15:40
Åh, en härlig dag i löparspåret såväl som i fiket efteråt! Trevligt sällskap, och som Mackan skrev, ett riktigt vykortslandskap. Mycket trevligt arrangemang, ser verkligen fram emot flera träffar! Smiley
Hoppas att du kryar på dig snart, Tibor!

Kram,
Jenny

2012-02-04 17:10
Jag får skriva som alla andra som var med idag- tack! Det var fantastiskt trevligt ,roligt och ALLT positivt. Jag trodde aldrig att kinkiga jag skulle springa i sådan här kyla och det var med tvekan jag for in för att vara med men det gick över förväntan och kylan kände jag inte av under löpningen mer än på två yttre lårpunkter och så magen när tröjan envisades åka upp. Men tusen tack alla!  

2012-02-04 18:18
Tack alla för en trevlig dag, och särskilt tack för den som fixade väderbeställningen. Håller med Mackan att det var vykortsvackert, lätt att bli lite småreligös eller åtminstone vilja skrika att Sverige är fantastiskt!!

2012-02-04 19:53