Cykel

Hoppa till första olästa inlägget.

Upplagd av

2011-11-13 19:35

CykelCity Gran Fondo Kungsbacka (2012)

OBS! Den här tävlingen har passerat. Titta efter nästa års tävling istället.
Tävlingens datum: 2012-08-26
Plats: Sverige - Halland
Sträcka: Annan
Typ av träning: Cykling - Landsväg

137 / 84 /62 km
http://granfondo.lvg.nu/

Logga in för att lägga till tävlingen i din kalender.

29 har tävlingen i sin kalender:

Logga in för att se namnen

Tävlingsberättelser och resultat

Visa tävlingsrapporterna för det här loppet.

Kan meddela att anmälan är öppen.
Ni anmäler er via webbadressen www.granfondo.lvg.nu
Anmälningsfunktionen hittar ni genom att klicka på resp länk i kalendariet till höger. Välj mellan:
Gran Fondo
Medio Fondo
Piccolo Fondo.

Välkomna
/Martin

2012-07-22 19:57
Tack för påminnelsen. Dock måste man ju betala oxå för att anmälan ska va komplett - något jag visst hade glömt Smiley.  

2012-07-23 11:12
Anmäld! (Till piccolot).

Förövrigt önskar jag att man kunde skriva i trådar utan att behöva vara medlem i gruppen.

2012-08-02 21:46
Weeeehooooo!

Håller med. Jag har inget behov av att vara med i några grupper alls utan läser om jag har lust. Nu går jag i och ur stup i kvarten för att slippa mängderna inlägg.

2012-08-02 21:49
Sådär. Anmält mig till mitt första lopp. En backig debut verkar det som! Har kört lite i klunga med cykelklubb så kan det elementära med klungkörning men hur funkar det på tävling? Något man ska tänka på? Kör mest solo och har läst en del om hur mycket snabbare det går i klunga. Ligger normalt runt 30 km/h på 15 mil när jag kör själv. Borde väl åtminstone kunna räkna med 35 km/h på rulle?

Ses i backarna!

2012-08-10 03:48
Kul att du ska debutera! Lygnerns backar är världsbäst och kyrkbacken är djävulsk.

Klungkörning kan vara farligt om man inte är van så ta det försiktigt. Jag skulle aldrig rekommendera att man kör ett lopp med en ad hoc-klunga om man inte är mycket erfaren och vet att alla andra är erfarna klungkörare. Mitt första lopp i klunga skulle definitivt vara i en klunga som jag har tränat med innan.

2012-08-10 15:59
Ad-hoc-klunga. Det där var något nytt. Cykelakademiker?
Så att ta steget till tävling innebär att man ska teama upp innan. Solister undanbedes? Så låter det ju inte när man läser presentationen för loppet. Nåväl. Försiktig och uppmärksam är man ju alltid, desto mer om man kör med en klunga man inte kört med förut.

2012-08-10 18:15
Jag tänker då köra ensam. På jubileumsloppet körde en halv klunga om mig och vips låg jag mitt i en klunga Smiley. De behagade inte öka igen så jag fick bromsa mig ur klungan för att jag inte ville ligga så tätt på någon jag inte känner (och framförallt inte ha dem på mitt bakhjul).

Det AM sa är ju att om du ska köra i klunga är det att rekommendera att du har övat med just den klungan innan, och om du inte har det så är det bättre att köra solo.

(Nu låter det som jag är cyklist, men det är jag inte. Och jag kan heller inget om ämnet. Jag har bara en racer och tycker det är kul att cykla.)

2012-08-10 18:21
Jag ska försöka förklara hur jag tänkte när jag svarade.

Du frågade:

"...Har kört lite i klunga med cykelklubb så kan det elementära med klungkörning men hur funkar det på tävling? Något man ska tänka på? ."

och tillade att du

"Kör mest solo och har läst en del om hur mycket snabbare det går i klunga. Ligger normalt runt 30 km/h på 15 mil när jag kör själv. Borde väl åtminstone kunna räkna med 35 km/h på rulle? "

På din fråga om det är något du ska tänka på valde att svara på det som är viktigast av allt på lopp (tänker inte ta distinktionen mellan vad som är motionslopp och tävling här) och det är säkerhet. Detta gjorde jag med utgångspunkt från att du var tydlig med:

1) att du vill cykla snabbare (härligt!)
2) att du var tydlig med att du mest cyklat solo

Att börja köra i klunga på lopp i höga hastigheter innebär definitivt att man tränar på just klungkörning innan man börjar tävla - annars kan det sluta riktigt illa. Och gör så, gång efter annan.

Jag tycker du ska söka dig till närmsta cykelklubb och träna med de. Du verkar taggad och vältränad och kommer att utvecklas en massa med rätt sällskap. Smiley

2012-08-10 21:31
Då är jag med på noterna. Tack för svar. Ska ut med cykelklubben några gånger innan loppet så får man känna efter på loppet hur det känns. Hur som helst. Safety first. Ska bli jävligt kul det här!  

2012-08-10 22:00
PEPP PEPP! Ses där.  

2012-08-10 22:03
Wow vilket fint väder det verkar bli! Not. Well well. I regn viker sig de svaga.

Vi får se vilken sida jag vaknar på i morgon.

2012-08-25 17:44
Det här är inte någon mesig Vätternrunda. Detta är Gran Fondo.

2012-08-25 18:47
Här är ett trevligt Gran Fondo också. Det bjöd på det kraftigaste regnet jag cyklat i...
http://www.granfondogiordana.com/

Det var i.o.f.s. 30 grader varmt så det var uthärdligt.

2012-08-25 19:28
Men jag är meeeeesig. Jag vill ha ära och berömmelse utan att kämpa för det.

//Solskenscyklist

2012-08-25 20:09
Då ska du kika lite på doping.

2012-08-25 20:10
Brun utan sol?  

2012-08-25 20:11
Finns nyplockade björnbär med vispad grädde på wadas lista?  

2012-08-25 20:12
Brun är jag så det räcker.  

2012-08-25 20:12
Inte än. Passa på att frossa i det och pannacotta medan du kan!  

2012-08-25 20:14
Hm, en snabbpannacotta skulle man ju faktiskt kunna ro ihop. Weeeehoooooo.  

2012-08-25 20:17
Sådär. Första loppet avklarat. Måste bara säga att det var ett väldigt fint arrangemang. Trots regn och miss av första starten.  

2012-08-31 23:39
Ja det var tydligen rejäla störtskurar första start fick. När startade du då?  

2012-09-02 20:27