Löpning - Lopp och tävlingar

Hoppa till första olästa inlägget.

Upplagd av

2011-10-20 10:55

Trail des Balcons d'Azur (2012)

OBS! Den här tävlingen har passerat. Titta efter nästa års tävling istället.
Tävlingens datum: 2012-04-29
Plats: Frankrike
Sträcka: Annan
Typ av träning: Löpning

52 eller 33 km (2400 resp. 1800 höjdmeter) i det sydfranska Esterelmassivet, med Medelhavet som följeslagare.

Info:
http://www.traildazur.com/pages/infos.php

Samordnad resa:
http://www.bonjourtrail.se/?p=2051

External image

Logga in för att lägga till tävlingen i din kalender.

12 har tävlingen i sin kalender:

Logga in för att se namnen

Tävlingsberättelser och resultat

Visa tävlingsrapporterna för det här loppet.

Bonjour Trail - vårresan.

Vi är så här långt 8 blågula som åker till Cannes i slutet av april. Det finns bäddar kvar, så hör av dig om du är intresserad av att följa med.

2011-11-28 15:46
Sugen! Även om 33km nog räcker gott för mig. Tvingas fundera!  

2011-11-28 16:54
Vore kul Erik! Vad jag förstår har du redan värvat andra. Amanda behöver en vapendragare på den mindre långa distansen.  

2011-11-28 17:44
intressant! för egen del är det väl knappt man orkar 33km men min man brukar vara pigg på långa distanser. jag är alltid pigg på Frankrike!  

2011-11-28 22:08
Hej Sofia!

Efter snabb efterforskning inser jag att du gift med varvningsmarodören. Såg hans rygg i repris förra helgen. Ja, se till att rockrunnern hittar till Cannes i vår. Vilken laguppställning vi skulle kunna få! Ser att du är stark löpare också. Häng med!

2011-11-28 23:12
japp.. ska definitivt kolla upp detta! men förstår att det är bra att bestämma sig snabbt?  

2011-11-29 09:04
Är inte panik panik, men jag har "option" på 6 dubbelrum på ett hotell i Cannes. Går säkert att få loss några rum till. Men ta gärna ett beslut före Lucia, om ni vill bo tillsammans med övriga. Annars är det givetvis fritt fram att komponera sin egen resa. Jag försöker bara samla alla traildårar i ett hus Smiley  

2011-11-29 10:08
Det ser väldigt, väldigt roligt ut men jag är lite osäker på hur inkomsterna ser ut under vintern. För det där borde gå att kombinera med en tidig vårmara.  

2011-11-29 10:39
Hur många ex av boken måste jag köpa Mackan? Smiley

Jag ska se om jag kan låsa upp fler rum på det utvalda hotellet, det verkar som intresset tilltar. De ursprungliga 12 bäddarna är snart fulla.

Går ju absolut att kombinera med en vårmara, för du tänker väl typ Paris/London. I terrängen längs Rivieran är det ju helt legitimt att stanna till och vila sig lite, njuta av utsikten, öppna pradaväskan, lite parfym i kragen, säga "bonjour ça va?" med len röst åt alla förbipasserande fransyskor (och svenskor också för den delen. Och fransmän och svennar också för den delen), för att svassa i mål halsande en champagneflaska.

Återkom med prognos Mackan!

2011-11-29 11:19
Jag är mest inne på Rotterdam. Den är mycket praktiskt enklare än de andra och den skulle funka utmärkt att springa några veckor innan det här. Jag kommer inte att kunna ge något besked förrän jag har en känsla för hur hela vårens planering ser ut. Just nu består den bara av en massa olika möjligheter och beroende på hur det går kan det gå i många olika riktningar.

Du får köpa så många du vill Viktor. Smiley

2011-11-29 11:24
"Varvningsmarodören" Smiley Tack! Tack!
Ja, det där loppet vill jag självklart springa. Ser hur fint ut som helst. Vilka vyer man kommer att få uppleva på vägen. Det får helt klart bli en tur till Cannes i april. Nu blev jag glad!

Och bra för dig Sofia: Nu har du också en bra anledning att träna i Hammarbybacken Smiley

2011-11-29 13:23
Yes! Jag ska koppla en krok i din byxlinning och surfa runt banan. Snacka ihop er i kväll och skicka sedan in en anmälan via formuläret på den länkade sidan (överst i diskussionen). Därefter får ni mer detaljerad info.

På återhörande Lars och Sofia!

2011-11-29 14:53
Mackan, när du ska räkna på kostnaden får du inte glömma att bästa svensk bjuder på champagne enligt Viktor.  

2011-11-29 23:26
Mattias: *he he* Ingen risk, jag har tappat allt. Men nu är iofs tanken att jag ska sätta igång och träna igen.  

2011-11-30 08:28
Det finns del i dubbelrum kvar för den som känner för att åka ner och springa längs Rivieran den 29 april. 2 platser.

Hör av dig, till exempel via formuläret på den länkade sidan, om du vill med. Vi är 25 personer som gör dig sällskap!

2012-03-25 15:46