Löpning - Lopp och tävlingar

Hoppa till första olästa inlägget.

Upplagd av

2011-09-17 21:13

Tömilen & Snöfemman (2011)

OBS! Den här tävlingen har passerat. Titta efter nästa års tävling istället.
Tävlingens datum: 2011-11-19
Plats: Sverige - Stockholm
Sträcka: 5 km, 10 km
Typ av träning: Löpning

TRÖTT PÅ VÄRME OCH SOL?

Ta då chansen att springa Tömilen eller Snöfemman!
Med en tuff bana med varierat underlag och med oförutsägbara väderförhållanden är detta loppen för dig som gillar en utmaning eller bara vill ha ett avbrott i höstmörkrets ensamma grundträning.
Start, varvning och mål är vid Ugglevikskällan, endast en kilometer från buss, tåg och T-bana. Du springer antingen ett varv (5 km) eller två varv (10 km) på varierat underlag.
I Riksmarskalkens backe som kommer efter drygt en och sex kilometer kan det vara lerigt och halt men kämpa på - det kan löna sig! Att banan går som en åtta gör den extra publikvänlig.

Välkommen till Lill-Jansskogen i centrala Stockholm!

Logga in för att lägga till tävlingen i din kalender.

33 har tävlingen i sin kalender:

Logga in för att se namnen

Tävlingsberättelser och resultat

Visa tävlingsrapporterna för det här loppet.

Tror ni att vi hinner få någon snö på riktigt i tid till tävlingen? Mindre än tre veckor kvar nu och fortfarande oförskämt varmt och klart :)  

2011-10-31 22:10
vi får hoppas :) Hur backigt är det, går att jämföra med annat millopp? Är det mest terräng så man ska ta dobbskorna?  

2011-11-01 07:33
Sprang förra året med snö, slask, is och fläckar med barmark. Jag sprang med helt vanliga löparskor Asics utan minsta problem och backarna märkte jag inte ens av. Typisk stadslöpning i parkmiljö blev min uppfattning, men det var första gången jag sprang loppet.

I jämförelse var Nyårsloppet i Vallentuna 2010 tyngre att genomföra med snö i spåret och brantare backar.

2011-11-01 09:30
Riktigt grisigt förra året med is, lera, snö & slask Smiley  

2011-11-01 10:57
Det kanske får bli nästa tävling för min del... låter skoj!  

2011-11-01 13:00
Jag märkte iaf av backarna och skulle beskriva banan som duktigt kuperad. Har inte sprungit något millopp som varit backigare.  

2011-11-01 15:37
Arrangemanget var superbra från starten och hela vägen in i mål med peppande funktionärer. Heja Studenterna, det här kan ni! Jag står på startlinjen i år igen.  

2011-11-01 15:50
"Typisk stadslöpning i parkmiljö blev min uppfattning"

Nja, det skulle jag inte hålla med om riktigt, mer som en bit av Lidingöloppet, delvis park, delvis väg/trottoar, men också rätt stor del skogsstig och backe, inte obanat, men rätt kuperat, smalt, och, vid rätt väderlek, rejält geggigt.

Men visst, det funkar att springa i vanliga skor.

2011-11-01 20:47
Kul med beröm för hejandet - det ska bli kul att försöka överträffa det i år! Jag skulle säga att banan är rejält kuperad - vi kör rätt mycket backintervaller på de vägarna och stigarna och de känns rejält Smiley ... Jag skulle lämna dobbarna hemma, för delar av banan går på asfalt (och då slits väl dobbarna ner rätt fort) - om vi inte får tokmängder med snö till dess. Jag försöker skicka en så aktuell rapport som möjligt över banan dagarna innan loppet här på Funbeat, så håll koll!

Jättekul om ni kommer - vi ska ha rejält med skoj!

/ Jonas, som ska va med och se till att musiken dånar på lite för hög volym :)

2011-11-01 23:15
alltd härligt att läsa att det finns mycket pepp runtom, folk sliter för att det ska bli bra, det är hjärta det! Tack!!!

Kommer banan vara snitslad innan eller är det lätt att hitta om man önskar provspringa den? Ser fram emot en backig bana igen, solsidan runt var backigare än väntat...något som är kul är just backar...det kräver ju det lilla extra av en :)

2011-11-02 07:38
Banan snitslas upp först på tävlingens morgon. Men det finns ju karta på hemsan!

External image

2011-11-02 07:52
http://www.tomilen.se/Main/Start.asp  

2011-11-06 10:13
En vecka kvar innan föranmälan stänger (söndag 13 november är sista chansen - sen går det fint att efteranmäla sig för några kronor mer). Hoppas vi ses! Smiley Smiley Smiley

Gå in på http://www.tomilen.se/Main/Start.asp bums! :)

2011-11-06 20:11
vanliga skor?  

2011-11-18 19:33
Ja, vanliga skor är att rekommendera. Det lär inte komma någon snö till i morgon, och en del av banan är som sagt på asfalt. Lycka till, alla som springer!  

2011-11-18 19:51
Lycka till allihop imorgon! Kom gärna förbi ljudanläggningen och säg hej så att jag kan heja extra på just dig - och har du inte anmält dig än så är det inte för sent, efteranmälan är öppen från 9 imorgon bitti.  

2011-11-18 22:14
Vilken perfekt dag! Sol, ingen vind, lagom varmt, fuktigt med inte blött, lagom mycket folk, välarrangerat som vanligt, härliga och peppande funktionärer; ett kanonlopp, som vanligt.
Nästan lite synd att det inte var snöigt och halt, kallt och blåsigt, geggigt och jobbigt, men samtidigt rätt skönt Smiley

Kom precis under 50, så jag är nöjd, alltid lika kul att avsluta tävlingssäsongen med en bastu i KTH-hallen efter Tömilen.

Tack för bra arr!

2011-11-19 14:51
Japp! Studenterna kan verkligen sina arrangemang. Tömilen har blivit en favorit efter 2 ggr. Vädret i november är som alltid lite nyckfullt men idag var det riktigt bra & roligt. Vet numera också att detta är ingen bana som man gör pers på milen - den är tuff. Kul, glada miner och positiva funktionärer & arrangemang! Smiley  

2011-11-19 20:27