Nyheter från FunBeat

FunBeat för iPhone spelar in rundan

OBS! Den här artikeln/nyheten är arkiverad och är kanske inte aktuell längre.

För de som missat det: Nu kan du spela in din rundor direkt med din iPhone. Ladda gratis ner iPhone-appen från AppStore:
http://itunes.apple.com/br/app/funbeat/id392537518?mt=8

(Android-version är under testning, så håll ut lite till ni som har en Android)

Bra app! Men vad innebär "filtrering" på inställningssidan?  

2011-08-14 09:36
Appen fungerade bra. Men det var inte mycket info jag fick över t hemsidan sedan. Endast sträcka och MINUTER inte sek, inte mellantider inte etc.... Gör jag ngt fel?  

2011-08-14 13:59
Christer: All information finns med. För närvarande kan du dock inte se själva mellantiderna i appen, men väl på hemsidan. Klicka bara på passet i din ström, eller i din kalender.

Kan tilläggas att i nästa uppgradering av appen så kommer man att kunna se och redigera varv/mellantider också.

2011-08-14 17:54
Kommer tyvärr inte igång, den söker, söker, söker GPS utan framgång. Vad är felet????  

2011-08-14 18:20
Grymt bra app! Men hur byter man språk? Jag bor I USA och det blev engelska automatiskt men jag vill gärna ha appen på svenska..  

2011-08-14 19:57
Bobo, har du aktiverat den under Platstjänster på din mobil också?  

2011-08-15 07:56
Bobo: Ja, det är förmodligen som Gitsan säger: Gå till telefonens inställningsapp, klicka på Platstjänster och se sedan till att FunBeat är aktiverat i listan.

Martin: Språket blir svenska automatiskt om din telefon är på svenska. Annars kan du tyvärr just nu inte ändra detta manuellt.

2011-08-15 08:43
Toppen, tack! Smiley  

2011-08-15 09:30
Olle, kan du inte också svara på första inlägget som hade frågan: "Bra app! Men vad innebär "filtrering" på inställningssidan?" Det vill jag också veta och har redan ställt frågan i en annan tråd men inte fått svar där heller.  

2011-08-15 10:18
Okej, jag förstår, tack!  

2011-08-15 16:40
Niklas: Sorry, ber om ursäkt för detta.

Filtrering på appens inställningssida är en inställning för hur pass galna gps-värden som appen ska godta. Ibland skickar telefonen väldigt konstiga positionsangivelser och det kan vara svårt att veta om de är rimliga eller inte. Om man väljer mkt hög filtrering så får man värden i rundan även om signalerna är dåliga, men däremot kan rundan bli hoppig.

Jag rekommenderar inställning Låg.

2011-08-15 17:18
Tack för svar Olle.  

2011-08-15 21:01
Jag har problem med att få appen att fungera tillsammans med SR Play. Jag kan lyssna på den inbyggda MP3-spelaren men alltså inte på "radio" samtidigt som jag har GPS-funktionen aktiverad.  

2011-08-19 14:17
Skulle önska att man kan se och använda kalendern i den för övrigt mkt bra appen! Smiley mvh Håkan  

2011-08-20 12:40
Android, då?  

2011-08-25 14:52
Android är ju på testning så det bör väl komma snart?!  

2011-08-25 14:53
Går det i den befintliga appen att få in autostop annars vore det en trevlig feature för framtiden.  

2011-08-31 10:29
Väldigt bra App! Fungerar felfritt.

Kan man lägga in förslag på nya funktioner här? Meddela annars vart jag ska vända mig.

Det hade varit bra om man fick upp dagens planerade träning, så att man kan spela in rundan direkt mot planerad träning.

/Tord

2011-09-13 18:38
Du kan maila mig direkt om du vill: olle@funbeat.se

(Planerad tränings ska komma med så småningom.)

2011-09-16 12:51
Skulle vara bra om när man tex. är i gymet och springer på löpband sedan skulle ha möjlighet att välja att i samma träningspass lägga in tex. Träningscykel eller elips och andra aktiviteter man kan göra i gymet. Just nu kan man bara lägga till olika styrkeövningar.  

2011-09-18 18:28
Tycket det är en bra app, MEN jag har den integrerad med Facebook men det syns bara där ibland och ibland inte... Varför?  

2011-10-02 10:07
Vad gör jag för fel?
Väljer en spellista men bara en låt spelas. Vart slår jag av repeat?
Man känner sig lite dum för denna enkla inställning, men jag hittar inte den.. Ler

2011-10-02 12:38
Olle, skulle du kunna hjälpa mig med min fråga? Eller kanske nån annan kan göra det? För det fungerar helt enkelt inte, min träning som jag reggar på appen synkas inte med Facebook. Heller inte när jag skriver in det på sidan här. Jag HAR skrivit att det ska länkas till Facebook och gjort allt som jag ska. Det fungerade tidigare ibland, ibland inte men nu fungerar det aldrig.  

2011-10-04 19:07
Fred: Väl inne i spellistan så finns det överst (ovanför låtarna) en rubrik "Lägg till alla låtar" om du klickar på denna rubriken så får du med alla låtarna i listan, alternativt att du markerar just de låtar du vill lyssna på i spellistan....  

2011-10-12 22:00
Det hjälpte inte alls, men jag fann problemet.
Appen tar bara över spelaren och andvänder den senaste inställningen. Så i mitt fall hade jag repeat på för en låt (damn kids) och därför spelade den bara första låten i spellistan. Ler.
Tips till apputvecklarna är kanske att själva styra spelaren så kommer man aldrig i dessa små missöden. Ler

2011-10-12 22:05
Hej
Jag ser att frågorna om Android är från i augusti...så nu måste jag fråga; den appen jag laddade hem igår funkar inte. Är det en gammal app och är då den nya fortfarande på gång?

2011-10-19 14:08
Hade lite strul med appen idag.
klickade igång den, valde "spela in nytt pass", valde löpning...och en sekund senare så dök appen, dvs den försvann från skärmen.
försökte igen med samma resultat flera gånger på raken.

Startade då om telefonen och startade appen igen först då fick jag kontakt med tjejen inne i funbeatappen.
men när jag försökte starta musikspelaren så dök allting igen. någon som upplevt detta och har botmedel? är det musikspelaren som trasslar till det?

2011-10-26 13:13
iOS5 uppgradering kanske ?  

2011-10-26 14:03
Jag har haft problem med app:en efter att jag uppgraderade till iOS5. Efter genomfört pass, när jag ska spara så ramlar jag ut ur app:en. Det är någonstans när jag ska spara träningsdata som jag kraschar, dvs inte i GPS-mode. Jag använder inte musikspelaren.  

2011-10-31 22:09
Mina tre senaste cykelrundor har inte sparats efter avslutat pass. När jag trycker spara och klickat ok när frågan om jag vill avsluta och spara passet
"kopplar telefonen ner" och går ur appen.

2011-11-06 15:25
Vi jobbar stenhårt på att lösa de problemen som appen har nu. Ett tips så länge är att stänga av röstcoachen, då blir det lite mindre risk för problem. (Klen tröst)  

2011-11-07 08:07
Jag skulle prova appen i förra veckan, men stötte på ett "problem". Kan man inte ha programmet igång likt minimerat så man samtidigt kan lyssna på musik?

När jag gick ur för att sätta igång musiken så blev inget registrerat. Har jag gjort fel eller måste man göra det omvänt kanske? Att sätta igång musiken innan programmet?

2011-11-28 14:02
Det ska normalt sett inte vara några problem. Vilken app använde du för att lyssna på musiken?

Det säkraste sättet är att starta musiken och sedan öppna FunBeat-appen igen.

2011-12-01 07:54
hur går det med android appen ??  

2011-12-06 21:47
Hej,

Vet inte var det bästa stället att lämna feedback på iPhone-appen är så jag försöker här.

När man avslutat sin runda och trycker på spara (efter man tryckt stopp) efterlyser jag någon form av feedback på att man tryckt på knappen. Som det är nu förstår man inte om touchen känns av trycket. Någon form av animation efterlyses.

Tack för en grym app i övrigt!
/Erik

2012-05-27 11:25
Jag undrar lite över vilken GPS som är bäst, den i Iphone 4s eller Garmin 305?

Jag har för mig att telefonens GPS inte är 100%-ig, nät jag testade tidigare och att det var därför jag gick tillbaka till Garmin.

Har ni några tips på hur GPS:n kan "förbättras" i telefonen?

2012-05-29 10:53