Eva Hellstrand

Glöm inte höftböjar´n

Tycker mina löparpass har känts så otroligt stuttiga och stela i början av rundan på sistone. Har tänkt att det är väl asfaltlöpning som känns. Ikväll sprang jag i spåret med skönt underlag och ändå kändes det lika stuttigt, ojämnt och uschigt. I nedförsbacken som jag vanligtvis älskar att släppa på utför var det fortfarande lika stuttigt! Alldeles som att det inte gick att ta några ordentliga kliv! Vad händer?

Efter ett tag flyter det dock lite bättre och jag känner vad som är fel, tror jag ialla fall. Jag har inte stretchat höftböjaren så noga. Med Smidiga Lisa, zumbamästaren, blev det ialla fall gjort en gång i veckan, men nu när det är slut, nada höjftböjsutsträckare ! Oj oj vad jag har varit flitig nu ikväll och ser redan fram emot nästa pass för att se om det är någon skillnad!
2010-05-05 20:21.


Kommentarer till blogginlägget


Då hoppas vi lite stretch hjälper, det gör det säkert! Klokt av dig att hitta "felet"..
Tar till mig av ditt råd! Vet att jag borde göra det så, tack.
Lycka till nu Eva, önskar dig go å gla löpning framöver!
2010-05-05



Tack, jag ska testa igen på fre- eller lördag! Tittade på din sida och ser att du tränar rugby! Tufft!
2010-05-06



Varsegod! Låter bra..
Jajjemen, det bästa som finns, tihii.
Ha det gott!

2010-05-06



Jag har en löparkompis som menar att det blir stelt om man löper mycket, det kan vara en fördel men det märks mest skillnad då man ska vara mer rörlig och flexibel vid annan träning... tex dans :)

2010-05-07



Jaha... Ska iaf prova strechen och se om det kan hjälpa, det kändes som om det var det som felade. Annars ska jag dansa i helgen! Får se hur det kan kännas :o)
2010-05-07