En FunBeat-användare

Du är inte inloggad på FunBeat.

För att titta på den här personens träningsdagbok och profil så måste du logga in på FunBeat.

Fel, Felia. Fel.

Jag mejlade telia för att få reda på vad det kostar att sms:a med dem till utlandet, efter att ha snokat runt på deras hemsida en längre stund.
Jag fick en länk till det aktuella abbonnemanget som svar, vilket inte sa någonting om saken.
Så jag mejlade igen och sa att den information jag behöver inte är tillgänglig där och kan ni vara vänliga att berätta för mig vad priset är... jag har laddat ner prislista och tittat på "utomlands" fliken som bara berättar vad det kostar i utlandet, inte till det.
Fick då ett andra svar om att jag skulle ringa in till deras kundtjänst.
As if! Skulle jag sitta i telefonkö för att få reda på sånt som helt klart borde publiceras på hemsidan, och kan de inte bara skicka svaret istället? Jag blir galen! Vad är det för kundservice?!
Nu har jag inte haft med telia att göra på ganska länge (96-97 - hemtelefoni och mobiltelefon, 2004 hemtelefon i några månader), och efter det här lär det dröja ett tag igen. Hej då, felia!
2010-04-23 14:31.


Kommentarer till blogginlägget


låter lysande. som det där med spam-mailen.
2010-04-23



Fortsättning följer:
Jag talade om att jag verkligen inte tänkte vänta i telefonkö för en sån enkel upplysning och fick till svars:
Nu har du mejlat varusupporten, vi levererar endast beställda varor. Okej? Det var den länk som fanns på produktens (studenterbjudande om abbonnemang) sida.
Så jag föreslog att förutom att ge bättre information på hemsidan så kanske man kunde kommunicera lite bättre med varandra på telia, och med sina kunder.
Fick sedan ytterligare en länk till priser i utlandet (vilket föga hjälpte mig)
I mitt sista svar så bad jag om inga fler mejl...
Slut (?)
2010-04-23



:) kul att höra att du sysselsätter dig en fredag i slutet av april
2010-04-23