Anna Karin D

Fokuserad.

Halva januari har gått förbi, femton dagar av detta nya fräscha decennium, och jag har ännu inte formulerat några mål och delmål.
Oroväckande faktiskt när jag tänker efter. Här virvlar jag runt som en fjäder i vinden, som en dammtuss i garderoben, som en...öhh..som...en herrelös hund!

Vov.

Ordning måste det bli annars rinner dagarna mig ur händerna medan ålderdomen sakta infiltrerar min hjärna.
Ordning ska det bli innan fiskpinnemiddagarna förslöar mitt sinne.
Annars finner jag mig snart stående där suckande i ännu en oktober utan att det hänt ett smack.

Att ta dagen som den kommer kan ha sin charm, helt klart och absolut, men utan drömmar och mål (både de genomförbara och de som svävar i det blå) känns det hela ändå lite ogrundat. Speciellt när man insett att tiden (min) inte är evig.

Ok, nu till saken. Jag börjar givetvis med min "löparkarriär" och mina träningsmässiga mål eftersom nu detta ÄR en träningsrelaterad site.

1. Jag ska inte ställa upp i ett 800-meterslopp, vad jag än säjer. Vad andra än tycker.
(Kan detta kallas mål? Ja, kanske. Jag ska alltså stå för vad jag vill och gillar och inte ställa upp på saker för att omgivningen tycker att jag är en käck och kul person om jag gör det. Och jag ska dessutom inte få dåligt samvete. Svårt.)

2. Jag ska inte ställa upp i ett 1500-meterslopp. (Av samma anledning)

3. Jag ska försöka förbättra min miltid. Den ligger nu på uppmätt bana på ca 48.30. Jag tror det ska funka.

4. Jag ska inte bryta ihop om det inte funkar.

5. Jag ska gilla mej själv om det inte funkar.

6. Jag ska inte sparka en grävling om det inte funkar.

(7. ej heller elda upp mina löparskor, för jag kommer bara att ångra mej)

8. Jag ska försöka mej på ett 5000 meterslopp(bana).

9. Jag ska våga springa förbi de konkurrenter jag aldrig brukar slå utan att be om ursäkt.

10. Jag ska försöka mig på att springa tre (gärna 4) halvmaror.

Ja, ungefär så!

Förutom detta löprelaterade ska jag avsluta saker jag bör avsluta, påbörja saker jag bör påbörja, våga saker jag inte tidigare vågat samt vara STARK.

(Och så ska jag lära mej att sova. För annars faller hela grejen, helt klart.)
2010-01-15 12:22.


Kommentarer till blogginlägget


Heja på. Men du kan sparka en ekorre.

2010-01-15



Jag tål att sparkas på, om det skulle behövas.
2010-01-15



11. Jag ska INTE sparka på mina vänner.... :-)
2010-01-15



Bra mål! Lycka till!
2010-01-15



Jo, nr 3 och sub 48:30 tror jag på. Tror nog på de andra målen också. Men lite nyfiken på vad du skulle göra för tid på 800m är jag. Du får köra på träning!
2010-01-15



Ja, DET kan jag göra!
2010-01-15



Bra Anna!

Mål ska vara S-M-A-R-T men det vet du ju redan :-)
Specific
Measurable
Achievable
Realistic
Time framed

d.v.s. som dina.
2010-01-15



Om du lär dig sova - lär mig!
2010-01-15



Bra mål, speciellt bra är att veta vad man inte ska göra, det gör allt man vill göra lättare att genomföra. Sov gott.
2010-01-15



Och det viktigaste av allt står inom en parentes och har inte ens fått ett eget nummer :-)
Putsa miltiden tror jag inte skall bli något bekymmer. Grävlingarna tycker jag skall hålla fötterna borta ifrån, oavsett hur bra eller dåligt dina tävlingar går :-)... Sedan är jag lite nyfiken och undrar i vilket hänseende du skall vara stark?
2010-01-15



Sovet är svårast. Jag lovar att lära dej senare, Lena.

2010-01-16