Sandra Ehlers

Träningsschema WS

..är fullständigt ihoptåtat i excel-ark.
Oktober-december (+resten av september)

---------------Mål per vecka:-----------------

Cykel, förrutom de 21*2 kilometrarna 4-5 ggr/vecka:
1 långpass > 50 km
1-2 intervallpass

Styrka:
Benstyrka hemma 2 pass
Core + pullups 2 pass
Styrketräning 2 pass

Övrigt:
Löpning 1 pass 30-60 min
Yoga 2 pass á 60 min


*Intervallpass på cykel är nytt för mig.
*Ben och core har jag tränat alldeles för dåligt det senaste året, så det blir en trevlig chock för kroppen.
*Pullups-passen blir jobbiga i början då jag superponerar styrketräning.
*Löppasset utöver all cykling kommer att kännas i benen. Rätt åt dem.
*Regelbundenhet i yogan ska bli trevligt!


För övrigt lyckades jag förstöra en slang idag. Skulle pumpa med ett sådant där pyttelitet don, som dock fastnade fullständigt i ventilen. Fanns tyvärr inget val annat än att slita av den så att ventilen följde med. Tur att vi har reservslang hemma, men jag orkar inte nu. Och hinner inte i morgon bitti, så det blir cykelpaus i morgon (UNDANTAGSFALL!!). Jag skulle iofs ändå inte ha cyklat mycket i morgon, då är det i stället benstyrka och core på agendan. Någon gång måste man få vara lat också; det är ju ändå bara uppvärmningsvecka =P
2008-09-17 19:57.


Kommentarer till blogginlägget