Magnus G

2019

Nytt år, nya mål!

Eftersom jag är anmäld till Tjurruset i oktober så behöver jag komma i bättre form.

Så årets mål är ju klara, kondis och bättre kost, dvs mer löpning och mindre godis. 

Hittills har det gått bra även om löppassen inte är så långa, men jag har bestämt mig för att börja ett träningsprogram för att komma upp i sträcka på 10-12 veckor. Sånt där 0-10 km-program, löpning tre dagar i veckan. Ska försöka få in alla passen på avsedd dag, men jobbet lär ställa till problem.

Vad gäller mindre godis så har jag ätit två smågodisbitar sen nyår, så där har jag kommit igång bra. Jag har inte känt något direkt sug vilket är skönt, men det svåra blir på jobbet när man känner sig lite trött och sötsugen. Men om jag bara är medveten om att det kommer ske och har socker till mitt låga blodsocker så kommer det gå bra. Extra hjälp får jag från min nya pump som stänger av insulintillförseln när den ser att det börjar bli lågt.

Min andra sport, klättring, är ju inte någon motionssport direkt men om jag kombinerar den med styrketräning och stretch så är den ett bra och roligt komplement.

Mot ett ännu bättre 2019!

2019-01-10 10:05.


Kommentarer till blogginlägget