Matteus Berg

Planering för träningsschema vecka 7, 2018

Okej, träningen på vecka 7 kommer kort sagt vara längre än passen jag har haft hittills. Skillnaden mellan vecka 5 och 6 var att jag ökade belastningen med 5% på alla övningar. Den här gången har jag tänkt att köra med samma intensitet/belastning som jag gjorde vid vecka 5, för att göra passet hårdare kommer jag lägga till en extra set på nästan varje övning. Sen lägger jag till några reps här och där på vissa övningar där jag känner att det behövs. Det finns en övning som jag ökar belastningen på, och det är stödja på raka armar i ringar övningen som jag gör på söndag. Jag känner att en rep för den övningen är för kort. Jag hinner knappt bli trött i musklerna på den övningen, om man jämför hur trötta mina muskler blir efter tex. en rep av jägarvila. Jag kommer inviga varje träningspass på vecka 7 med en 80 sekunder uppvärmning, där jag gör fyra burpees

Jag gjorde dessa ändringar i schemat eftersom jag känner att jag inte blir utmattad nog i musklerna efter att jag har utfört träningspassen. Enligt mig måste mina muskler tränas hårdare, om jag vill nå mina sluttest mål.

2018-02-11 19:21.


Kommentarer till blogginlägget