Caroline Hammaräng

Motionsåret 2017 + Några tankar om 2018

Motionstimmar 2017 (Y-axeln: 10-20-30-40-50-60):

Man ser ju i alla fall när jag har haft mina ryggskott.....

Fördelning av motionstimmar under 2017:

Jaha, och den största posten är förstås Övriga träningsformer. Vad det nu kan vara. IW, Crosstrainer, Promenader, YinYoga, PowerYoga, YinYangYoga, RyggYoga, JympaSoft, CirkelGym, Stavgång. Med mera. 

2018

2018 vill jag kunna börja gå på PowerYoga2; steget över basklass.

Och testa min plan -en fyra- eller femdagarssplit kombinerat med kostupplägg.

Men först....måste jag bli bra i axeln. Den var nästan helt bra -när jag i onsdags gav mig på en liggande twist från magliggande. Korkat och dumdristigt att jag ens försökte med en sån axel. Jag tror att jag töjde ut en del ligament lite....Tillbaka på noll. Eller rättare sagt -1.

171101-171217 var grundupplägget:

Måndag Rehab+MediYoga

Tisdag Styrketräning

Onsdag Rehab+Styrketräning

Torsdag Styrketräning+MediYoga

Fredag YinYoga

Lördag VILA

Söndag PowerYoga

Från 180115 och tills vidare:

Måndag Rehab+MediYoga

Tisdag ?

Onsdag Rehab

Torsdag MediYoga 

Fredag Rehab

Lördag ?

Söndag PowerYoga. Basklass. Om det går.....

YinYoga varje morgon.

Cardio: Crosstrainer funkar om jag vilar armen/axeln då och då, håller på "handtagen" i axelhöjd och drar med armen nära kroppen. Cykling funkar om jag stabiliserar skuldran ordentligt, men jag är inte säker på att axeln håller för att cykla ca 20 km. Simning funkade tills jag gjorde den där jävla liggande twisten. Har testat att simma efter det och fått ont.

Vill avsluta med att tacka Er som har gett respons på mitt inlägg om 2017. Det värmer ska ni veta. 

2018-01-14 17:10.


Kommentarer till blogginlägget


Håller tummen att du är tebax fort.
2018-01-14




2018-02-22