Caroline Hammaräng

Sommarmotion

När sommaren ska börja får ryggen bestämma. Är något bättre idag; stundtals smärthugg i ryggen och utstrålning i höger baksida. Precis som förra gången är det extention av ryggen som provocerar men jag kan idag gå upp i en Liten kobra med hanterbar smärta. Alvedon tar smärtan rätt så bra. Kanske att jag kan cykla till Friskis i eftermiddag. Det ska ju gå över fortare om man rör på sig….

Sommarmotionen då. Tänker att detta bör kunna ingå i en vanlig vecka:

Rehab x2-3

Styrketräning överkropp

En yogaklass; varva YinYoga, RyggYoga och PowerYoga (till en början basklass på PowerYogan).

PowerWalk

Cykla till (& från) Friskis så ofta som möjligt.

+ antingen Core, FunctionalMoves (lär få börja med Funktionell träning för seniorer; ny klass på Gerdahallen) eller någon annan typ av konditionsträning än PowerWalks. Göra någon form av rullande schema på detta.

Lyckades i alla fall få till lite mat igår. Mellan alla avsnitt av Kvarteret Skatan. Fick utveckla en skratteknik som inte ökade ryggsmärtan.

2017-06-19 10:51.


Kommentarer till blogginlägget


Inte så lätt att träna när ryggen är så ond. Men du är stark som försöker! Sommarkram!
18h sedan