Viktor Johansson

Backträning ger resultat!

Ni som har varit med ett tag vet att jag har en förkärlek till backträning. Denna förkärlek är alltid en hatkärlek med skräckblandad förtjusning innan de planerade intervallpassen. Träningen är tuff och får lungorna att skrika. Dessutom koncentreras mjölksyran i benen, vilket känns som tunga bowlingklot. Om du kan utmana dig själv i denna skräckblandade känslan så kommer du garanterat få bättre kondition, starkare muskler och spänstiga löpsteg.

Backträning ger resultat! Dessutom utvecklar löpare som ofta springer i kuperad terräng fler förbränningsenzymer i musklerna. Det ökar uthålligheten i musklerna så att de orkar jobba längre innan de blir trötta. Ytterligare en fördel med backträning är att skaderisken minskar tack vare att musklerna som stabiliserar lederna blir starkare.

Tre typer av backar Långa flacka - Här måste du ta i lite extra för att få resultat. Löp kraftfullt i ett högt tempo och fokusera samtidigt på din teknik. 

Långa branta - De är här den skräckblandade förtjusningen är som störst! Pulsen stiger och mjölksyran skriker. Fokusera på korta snabba steg och håll ett högt tempo hela vägen upp. 

Korta branta - Maxtempo ända upp! Att springa dessa intervaller i branta terrängavsnitt ger en allsidig och bra styrketräning

Träna med Vasacoachen och uppnå resultat

För bokning och information kontaktavasacoachen@hotmail.com

http://vasacoachen.nu/

2016-04-07 11:38.


Kommentarer till blogginlägget