Marie-Louise Karlander

Nytt år nya mål i sikte

Tränings-/Tävlingsmål2016.

(Med utgångspunkt från 2015)

Tävlingsmål/lopp

Huvudmålet blir även detta år Kalmar IM 20/8 men också ett stort mål är Jönköping 70.3 10/7 där jag förmodligen kommer att specificera tidsmål. Placeringar är inget jag jagar, kan inte göra något åt min motståndare/medtävlande.  Vi är alla där vi är. SM/RM i Olympiskt i Umeå kommer jag också köra 23/7 med viss reservation.

Jag kommer även cykla världens nordligaste cykellopp Lofoten Insomnia 2/7 i Norge.  Räknar med långbent och långärmat.

Det blir säkert en hel del lokala lopp också, Broarna runt, kanske Vännäs etc.  Jag kommer inte att tävla skidor i år, då jag blir mormor i februari/mars. Kan bli bröllop i sommar så jag måste reservera mej lite.

Tidsmål.            IM  under 14 timmar, skall i huvudsak förbättra löpningen.

70.3 under 6 timmar, räknar med att kapa tid i simdelen och förhoppningsvis löpningen.

Olympisk  Pers vore kul, under 2:49. Simningen går snabbt i Umeå, blir intressant.

Träningsmål    Svårt att slå antal träningsminuter/timmar så jag tänker inte ens lägga upp det som ett mål.

Simning            Tror inte jag kommer att öka mängden simträning men antal m därför att jag simmar lite snabbare nu hinner lite längre på samma tid. Sedan ska jag under 8 min på 400m fr på träning också.  Under 28 min i snitt/1000m.

Styrketräning Kunna göra 10 armhävningar korrekta. Gärna 1-2 Chins. Annars är styrketräningen helt för att förbättra sim/cykel/löp.

Cykel                  Lite svårare att målformulera, men öka snittfarten totalt,( 25km/tim).Känner att jag har lite mer att trycka på här. Jag hoppas benen ska vara ännu mer van byta mellan cykel och löp nästa säsong än 2015. Det blev verkligen bättre och bättre.

29 km/tim IM

31 km/tim 70.3

Under  1:12:00 på Olympisk  40km  

Löpning  Broarna runt, ständigt återkommande. Under 25 min på dessa klassiska 5km vore grymt men vi plockar 25:30 först.

Annars så handlar målet mest om i löpning att mentalt utföra träningen och satsa mer på löpning som jag tänkt. Kan säga att under hösten har det gjort mycket ont, höfter, hälsena, sträckning vadmuskel. Målet att kunna snitta snabbare per km är centralt.

Snittfarter

6min på IM/helmara

5:38 på 70.3/halvmara

5:32 på Olympisk/10km

5:00 5km /sprint

2016-01-07 15:01.


Kommentarer till blogginlägget


Heja, heja!
2016-01-09