Viktor Johansson

Sommarträning - Då blir hösten ljusare

Håll igång och behåll formen även under sommaren, då blir hösten ljusare.

Sommar och semester innebär också fler aktiviteter som lockar. Det ska badas, spelas minigolf, ätas glass, grillen ska tändas, uteserveringarna ska besökas och sen ska man också hinna med att bara va. 

“Träningen kommer i kläm, det blir så mycket annat man vill göra. Man hinner helt enkelt inte med att träna”

Se inte träning som något separat från allt annat vi gör, utnyttja istället tiden, umgänget och platsen ni faktiskt befinner er på.

Styrketräning och sola samtidigt: 15-20 min.45s/20s vila - 3-5 övningar - 3 set på varje Situps, raka & sneda benlyft, fällkniven, plankan, sidlyft, armhävningar, rygglyft.

4 faktorer som påverkar din motivation positivt!!! 

 *Hitta en träningskompis eller delta i gemensamma träningar. Träningen blir inte bara social utan den blir också av, eftersom det är svårare att dra sig ur när det är flera med.  

*Planera och skriv upp dina kommande träningar i kalendern. På så vis blir det en struktur i din träning, vilket är lättare att följa även när du har andra aktiviteter.

*Träningsdagbok - som Funbeat En mycket inspirerande träningsdagbok som jag själv använder mig av. Du registrerar all din träning, har koll på din träningsstatistik samtidigt som du kan utmana och hålla koll träningskompisarna.

*Våga utmana! Hitta något motionslopp i höst och anmäl dig tillsammans med träningskompisarna. Det finns utmanande och realistiska lopp för alla.

Mer tips hittar du på

http://vasacoachen.nu/

2015-07-21 10:36.


Kommentarer till blogginlägget