eva Samuelsson

Gympuls

Till slut kom jag mig till Tumlaren. Där fick det bli ett gympuls pass on my own. 3 min löpning varvat med gym övningar . 

Allt funkade jätte bra och gick som en dans. Lite folk så det fanns alltid ett löpband att hoppa upp på efter . Ett litet trixigt krux var dagens marklyft. Vet inte vad som var problemet men jag kan kanske tagit i för mycket  44 kg . Första rundan på 13 rep så var det tungt och tekniken var ok men jag blev hiskligt yr, tappade liksom blodtrycket, kändes det som . Tog nya tag och in i andra setet, kände att tekniken inte satt och att jag böjde rygg för mycket, försökte fokusera på att hålla mage och rygg stark och göra allt korrekt.med det sviktade mer och mer.........

Funderade på om jag lagt på för mycket på stången och då inte orkade hålla tekniken helt enkelt..... Kan nog vara så . Sedan gör man ju sådana där nybörjare tabbar som att ta för små vikter på så klämmorna gör att stången rullar snett varje gång stången läggs på golvet . Nästa gång ska jag ta dom stora hjulen på ......

Kroppen fick sig en riktig genomkörare i alla fall, bara 

det att får upp 25 kgs hjulen på benpresss maskinen var ett träningspass i sig själv. Först från golvet upp till midjan och där byta grepp  typ som en frivändning och sedan upp till axelhöjd och träffa rätt och måtta in hjulhålet på stången. En äldre man frågade glatt om jag ville ha hjälp men jag avböjde och han såg lite sårad ut. Fyra hjul à 25 kg var lite svettigt att får upp men det gick så det blev 150 kg benpress x 3, då själva ställningen väger 50 kg. Så i morgon kan det kanske nöje en löptur om vädret är ok.

2014-11-14 21:11.


Kommentarer till blogginlägget


Det är ju det där med tekniken, alltid tränar man något men kanske inte där man avsett från början:)
Jag tycker om när de mer kunniga kommer och visar rätt när jag tydligt gör fel. På ett ställe skulle jag komma åt musklerna i ryggen men mannen som kom fram visade att det jag gjorde var jätte bra om man ville stärka armarna men kanske inte så mycket rygg. Rätt teknik och små justeringar är viktigt på gymmet.
2014-11-15



Kämpa!
2014-11-18