Viktor Johansson

2 dagars träningsvärken

Idag har man en sån där go “2 dagars träningsvärk” igen. En sån där träningsvärk som växer med tiden och blir goast andra dagen. En sån där träningsvärk då det är jobbigt att gå i trappa, cykla till jobbet i snigelfart och till och med lite små knixigt att sitta på en stol.

Varför har jag detta då?

Måndagspasset bjöd på intervaller i “dubbelbackarna” på slingan på Galgberget. Några körde älglufs med stavar och de andra sprang vanligt tills jag sa till att de skulle köra sprättsteg (tänk er 3-stegs hopp med skidliknade rörelser). Riktigt bra övning där benen får bekänna färg. Därefter pumpade vi på med skidhopp och grodhopp, vilket är fantastiska övningar för den som vill ha den här goa “2 dagars träningsvärken” jag talar om. Vi avslutade med ca 2km lätt löpning där vi fick skaka av oss en del slaggprodukter. 

Vi som var sugna, stannade kvar och körde chins tillsammans. Efter 4 gånger har detta blivit standard och det är riktigt kul och känna av den snabba utvecklingen. Första gången fick jag slita och pressa mig upp för att klara 50. Igår körde jag 6x10 st och det kändes inte alls lika kämpigt.

Total tid: 50 min + chins

http://vasacoachen.nu/

2014-11-12 07:29.


Kommentarer till blogginlägget