Caroline Hammaräng

Kvartal 3

Jag har det senaste kvartalet

- Skaffat mig 14 sjukdagar samt minus 18 timmar på flexen, vilken jag idag spädde på med ytterligare 50 minuter.

- Haft 2 veckors semester; vecka 33 och 34.  (Och det är dags igen vecka 42.)

- Genomgått en kris i relationen, vi hade en paus i augusti men är fortfarande tillsammans.

- Nätshoppat big time. Böcker, DVD, gummistövlar, hår- och hudvårdsprodukter...

-  Blivit skitdålig på att äta frukost.

Träningen

Ojämnt är det allra bäst beskrivande ordet.

Sängliggande så gott som hela vecka 33, sedan fullt ös vecka 34 med bland annat 7 (asfalts)löppass på 6 dagar. Det tyckte inte disken om.

Successivt allt mindre träning efter semestern.

Tänkte mig en nystart i samband med en YinYoga-workshop med Magdalena Mecweld den 13/9 men workshopen blev inställd på grund av för få anmälda.

Var på uppgång förra veckan men åkte raskt ner igen.

Ryggen är bra, inget annat än jag själv och de som sitter på mina axlar (känns som att jag har minst en på varje) som hindrar mig från att träna mer. Bästa medicinen för mig är att träna och att träna hårt över tid.

Semestern:

Bak, matlagning och städning (som vanligt)

Träning!

Fixade trädgården

Träffade Elisabeth. Och har fortsatt med det, varannan vecka.

Fotvård.

Massage.

Massor av sömn.

Reviderar mållistan inför det som är kvar av året:

JOBB

Olika jobbmål efter hand med hur många veckor/dagar i rad jag ska orka, hur jag ska tänka/göra för att orka.

Till exempel: Idag medräknat har jag 9 dagar fram till semester. Efter vecka 42 har jag nio veckor + 2 dagar fram till julledighet. Hur jag ska dela upp den tiden i delmål vet jag inte än. Försöka komma under 14 sjukdagar i alla fall..

TRÄNING

Köpa mountinbike om jag får råd.

Utvärdering av vikt, fett%, muskelmassa 141108.

PERSONLIGT

Verkligen ta ett år på mig för att bli den bästa jag kan bli.

Att aldrig känna att jag hade kunnat göra bättre men av någon anledning inte gjort det.

Att aldrig känna att jag gått miste om en möjlighet för att jag inte var bra nog fastän jag hade kunnat vara det.

Genom att vara mitt absolut bästa så vill jag …..förstå att

Jag måste inte alltid ha rätt.

Allt är inte alltid mitt fel.

Göra mig av med den destruktiva skammen.

PLANERING/FRAMTID

Göra upp en studieplan. Har köpt kursboken och skaffat en pärm till pappren…

LIVSSTIL

Sluta snooza.

I de tråkigaste & mest vardagliga situationerna göra det lilla extra för mig själv och därigenom få en massa extra energi.

Kvartalets träningstimmar

Juli 43 timmar 46 minuter

Augusti 44 timmar 32 minuter

September 26 timmar 38 minuter

Har varit så himla mycket bergodalbana dessa månader. Just nu vill jag bara sköta mig och sköta om mig. Och stiga upp tidigt.

2014-10-01 18:52.


Kommentarer till blogginlägget


En verklig bergodalbana för dig må jag instämma i. Tycker om den personliga biten som du tar upp här, känns som du är på gång ännu mer än tidigare. Vad är det för kurs du ska läsa? Kram :)
2014-10-01



Till diplomerad kostrådgivare.
På vilket sätt menar du att det verkar som att jag är "på gång" mer nu än tidigare?
2014-10-01



Snyggt, lycka till! Det var inget illa menat, Caroline, mer tvärtom. Kändes som att du skrev i inlägget att du har försökt få en (tränings) nystart vid ett flertal tillfällen och när du senare beskrev att "Bästa medicinen för mig är att träna och att träna hårt över tid" så tyckte jag att du verkligen var på gång. Då kanske med ännu större vilja än tidigare.
2014-10-01



Tack Rickard.
KramTillbaka
2014-10-01



Du kommer att klara av dina mål för framtiden. Du är så duktig. Tänker på dig och finns här som stöd hela tiden. Kram
2014-10-04



Tack fina du.
2014-10-04



Varsågod
2014-10-04