Jonas Sörensson

Träningsvecka till Ibiza!

Fick hux flux en plats med Knallarna till Ibiza! Inte meningen att hänga med egentligen men då mäster Eric fått förhinder kände jag suget efter medelhavsluft. Så 1 maj lyfter flyget! Nice

Fram till dess och även nu sista veckorna har jag smugit igång och testat lite löpning igen. Har svårt och hålla mig helt borta från världens härligaste träningsform. Har känts ok så här i inledningen. Grejen är att låta höften verkligen känna efter och helst inte hålla löpturerna längre än 20-30 minuter. Max 45-60 minuter löpning i veckan (1-2 pass) nu kommande månader så får vi utvärdera och känna efter. O då pratar vi kontrollerade kvalitétpass. A1-passen får bestå av rullskidor och annat än löpning.  

Som jag nämnt tidigare så mår mina höfter relativt bättre av hårda/korta pass i relation mot långa nötande. Löptekniken, framfota-isättningen och påverkan på höftlederna blir för mig mer naturlig när jag håller ett högre tempo. Mina leder säger helt enkelt nej efter 35-40 minuter oavsett om jag springer i 4mintempo eller 6mintempo. Detta går lite stick i stäv med hur de flesta ultra-fantomer i Knallen tränar men passar mig. 

Fortsätter löpningen fungera på denna minimalistiska nivå kanske jag generalrepeterar inför löparresan till Ibiza med en mil den 27 april i form av hemmaloppet Skärgårdsmilen. MEN varenda lilla tecken på att nåt känns fel o jag hittar alternativ till löpningen direkt

2014-03-13 21:09.


Kommentarer till blogginlägget