Marie-Louise Karlander

Mars-april, dags för ny träningsplan

Har planerat, både tävlingsplan och träningsplan. Jag ska lämna grundträning och gå över i mer kvalité men ska förstås ändå behålla uthålligheten.Försökt få till, tre pass per disciplin per vecka, inte lätt, men tänker mej , ett fartpass, ett tröskelpass och ett distans/långpass per disciplin. Dessutom vill jag inte lämna bort styrketräningen helt, försöker behålla TRX. De gör 11 pass i veckan, vill man ha en vilodag, vilket jag vill, så blir det i princip två pass per dag. Jag måste med andra ord ta mej ur sängen tidigare på morgnarna. Tror det kommer gå genom att det blir vår. Måste ta en dust med dottern om trainern, vill ha den båda två, eller gulla med våra vänner på cykelaffären om att få låna hem rullar.

I maj blir det mer cykel ute och mer tävlingslik träning. Simning i öppet vatten blir det nog inte förrän i slutet av maj.  Bortser vi från broarna runt så börjar tävlingssäsongen i slutet på maj. 

2014-02-23 12:43.


Kommentarer till blogginlägget


Jag blir alldeles matt. Du är så seriös och ambitiös!

2014-02-23



Det gå att kombinera träning också. Jag tex har 9 pass/vecka. Men om man bryta ner det på funbeat är det 3 sim, 5 cykel och 3 löp där två av mina löp pass är direkt efter cykling. En är medeldistans efter intervall cykling och den andra är intervall löpning efter en 75-80% cykel pass.

Efter påsk lägga jag till två löppass till men de ska ligga direkt efter cykling. Alltså ännu bara 9 pass/vecka men 13 aktiviteter.
2014-02-23



Ja Ryan, det får bli något sånt, samtidigt vänjer man benen vid löpning direkt efter cykel, vilket jag missade i fjol. (Såg Umeås tävling ingår i svenska cupen :)!, måste fått hjälp med arrangemanget).
2014-02-23



Edith, jag har tänkt försöka vinna SM i triathlon i min åldersklass. För att göra det måste jag bli snabbare i allt. Gör jag det är det många av mina funbeatvänner som har del i det.
2014-02-23