Ryan "Rykno" Provencher

Rivstartat 2014 med en rekord januari

Slutet av 2013 var inte bra, men 2014 kan inte har börjat bättre än så.

Drygt 60 timmar träning, sammanlagd 890 km. Bara två gånger under 2013 hade jag mer. i maj tack vara bra cykel väder och juni tack vara Vätternrundan.

Jag vill gärna simma ca 40 km/månad under 2014. jag vet att det bli mindre då och då, och ev mer juni-september. och med 38.7 i januari där jag missade 3 pass pga tjänsteresa och gick ner från 4 till 3 pass/vecka är jag nöjd.

Att jag jag skulle börja cykla så mycket så tidigt i år var otippat. September till december cyklade jag en blygsam 576 km totalt. De siste 31 dagar 699 km.

Med 134 km löpning kan jag inte klaga. Men jag har fått tips att springa heller några längre pass än så många korta. idag har jag bara 3 löppass/vecka, men jag kanske ska lägg till några kort BRICK löpning på måndagar och fredagar och sedan springa längre på tisdag och torsdag.

Tack till alla för de positiv tankar när jag var lite deppig.

Nu om jag kan hålla mig frisk, min fru och barn glad i 7 månader bli det ingen problem att ta mig över mållinje i Kalmar innan den stänger Smiley
2014-01-31 08:05.


Kommentarer till blogginlägget


Det känns som att jag måste springa riktigt fort för att komma ifatt Dig den sextonde.
2014-01-31



Jag räkna kallt att du jaga mig även på cykel ;)

Synd jag inte kunde fullfölja Tjörn. Det hade varit rolig att ser hur långt jag hann innan du sprang förbi.
2014-01-31



Bra jobbat, härlig mängd. Brick-pass är guld inför din utmaning.
2014-01-31



Riktigt bra gjort! Du är duktig och ambitiös! Min januari har varit blytung med sjukdomar och annat elände. Hoppas dock att våren blir bättre för min del.........
2014-01-31



Glad att ha dej på min funbeat-lista. Du är både imponerande och inspirerande. Du kommer att klara Kalmar IM galant. Brickpass cykel-löpning är bra, men mina löparkompisar säger att inför ett marathon är varje km i träning viktig. Jag hejar på från Norrland.
2014-01-31



Du skall ha roligt när du tränar det borde vara prio ett för alla i vår värld.
Prio två är att du skall satsa på kvalitet istället för kvantitet!
2014-01-31



Jonas: jag har det rolig i allt jag göra, annars göra jag inte det ;)

och kvalitet är det jag jobba på att växla över till. Det känns bra att har fem kväll i veckan där jag är hemma med familjen och en vila dag på onsdagar göra mer än vad jag hade gissat. Men jag längtar efter solen och längre dagar och riktig en långpass
2014-01-31



Intressant. Brick-pass kanske?
2014-01-31



de har jag redan två gånger, fast 7km löpning efter 45-60min cykling. en dag högintensitet på cykel och maran tempo löpning. den andra dag är de lågintensitet på cykel och 4x1 km hårt

men det jag fundera på är att två gånger köra bara 20min löpning efter och sedan öka min 7km brick till 12-15km. tyvärr vill jag inte träna två ggr om dag mer än jag göra idag. tisdag och torsdag och köra jag innan arbete och efter middag Och söndag är det efter frukost och efter lunch
2014-01-31



När jag tränade i Portugal med med Magnus och Pasi körde vi brickpass som iv pass. Typ 3x 1 km löpning 5 km cykel 1 km löpning eller i tid t.ex 5 min löp 10 cykel 5 löp 2-3 varv.
2014-01-31



tyvärr på vinter gå det inte för mig att springa och cykla och springa. jag måste måste byta om efter cykling innan jag kan gå ut i minus grader och springa.
2014-01-31



Nä då kan du ju tänka dej Skellefteå :). Jag använder min charm och gullar mig in i vår friidrottsarena som är liten, bara 3 banor 200 m. Där cyklar cykelklubbarna en sen kväll i veckan men jag tänkte få mig tidig morgon eller lunch pass med duathlon. Det var där jag tränade igårkväll. Växjö är ju bra i friidrott, de måste ha en inomhushall med löparbanor.
2014-01-31



Men jag träna hemma. Har inte tid med extra transport tid :(
2014-01-31



Ok, det är klart, som tur är, har ni väl bara vägar en månad före oss. Det kommer finnas tid.
2014-01-31



Du är grym! Kämpa på!
2014-03-10



Det kommer du absolut fixa...keeeeeeep going :)
2014-05-19