Ryan "Rykno" Provencher

Nya schema känns bra

Denna vecka startade jag en ny schema som jag ska följa till efter påsk.
Två veckor medal, en vecka hårt och en återhämtningsvecka. Jag hinner fyra gånger genom.

Måndag - denna vecka var bara 45 av 90min på trainer innan arbete

Tisdag - brick med 45+40 innan arbete och 60min simning på kvällen

Onsdag - återhämtning. Jobbigaste dag hela vecka. Väldigt svårt att inte träna...

Torsdag - brick med 45+40 innan arbete och 75min simning på kvällen

Fredag - 45min trainer och 40min cykel transport ToR jobb

Lördag - skulle vara tidigt långlöpning men Viola var upp hela natt och sjuk. Upp kl06 när jag kom på jag skulle springa långt med en klubbkamrat på söndag så det bli bara 45 min på trainer innan lunch

Söndag - 90min distans simning + 20min gummiband innan lunch och 19km löpning efter. Jag fick redo på att det var nästa söndag vi skulle springa så jag få byta cykling och löpning nästa vecka också.

Jag hann inte med styrka träning som jag hade i min schema, men drygt 13 timmar var en bra start.

Pga tjänsteresa bli det annorlunda träning tisdag-fredag. Störste skillnad ingen simning och en brick pass varje dag. Fredag bli veckans vila dag.
2014-01-19 18:26.


Kommentarer till blogginlägget