En FunBeat-användare

Du är inte inloggad på FunBeat.

För att titta på den här personens träningsdagbok och profil så måste du logga in på FunBeat.

2013

Löparåret 2013 bjöd på en hel del överraskningar. När året började satte jag upp följande träningsmål, så här blev resultatet:
1. Minst 12 timmar träning varje månad
Klarade 8 av 12 månader, helt ok då våren var skadeförföljd. Snittet per månad var 13,8 timmar.

2. 80 mil löpning
Inga problem, 92 mil

3. Genomförd crawlkurs
Ok!

4. Genomföra ett cykellopp
Nej

5. Springa följande lopp:
- Två sjöar runt 17 mars - DNS
- Springcross 20 april - DNS
- Stockholm Marathon 1 juni - DNS
- En halvmara under hösten, förhoppningsvis utanför Sverige - DNS

6. Fortsätta att njuta av min träning och vara noggrann med styrketräning och streching för att vara skadefri
Absolut

Träningsmässigt blev det bra men jag valde av olika orsaker helt andra lopp att springa när höftskadan försvunnit i juli.
- Stockholm Kvartsmarathon, 04:11 min/km och tiden 44:06 var nån minut bättre än förra året och jag var på rätt väg.
- Bellmanstafetten, 18:55. Nöjd.
- Kistaloppet, 10 km. 39:31. Sub40, riktigt skönt!
- Lidingöloppet, 2:25:12, tappade ca 6 min sista 5 km pga att bränslet tog slut. Fram till dess mycket nöjd med tempot.
- Hässelbyloppet, 38:50. Nytt pers, grymt!
- Istanbul marathon, 3:33:27. Ok, inte tränad för marathon.

Sammantaget blev det ett riktigt bra år. För att sätta lite lagom press på mig själv sätter jag upp följande mål för 2014.

1. 14 timmars träning per månad
2. 100 mil löpning
3. Avsluta en svensk klassiker
4. Springa lidingöloppet, ett marathon och 1-2 halvmarathon
5. Delta på ett kortare triathlon (kanske…)
6. Fortsätta att njuta av min träning och vara noggrann med styrketräning och stretching för att vara skadefri
2014-01-01 21:51.


Kommentarer till blogginlägget