Rickard Dahlgren

#64: Gott och blandat

Denna vecka blir min åttonde i ordningen som jag genomför mitt styrkeschema. Elitmotionärens 6-split-vecka har genomförts med goda resultat för hela min kropp och jag är mycket nöjd med resultatet utav upplägget. Dock, efter lite mindre än åtta veckor, känner jag inte detta "suget" efter styrketräningen som jag gjorde i början av träningen. Självklart är det kul att gå och träna och utvecklas, oavsett om jag ger 100% eller inte varje gång.

Vad jag gått och funderat kring under förra veckan har vart hur jag kan förändra min träning. Jag vill gärna fortsätta mata i styrkerummen - men med ett annat schema. Än så länge har jag hittat ett nytt litet schema från www.styrkeprogrammet.se (där mitt nuvarande schema också går att ta del av) som bygger på olika delar av kroppen. Det kommer ske förändringar i träningen med nya övningar och nya utmaningar <-- härligt! :) Än så länge kommer jag lägga upp min träningsvecka på detta vis:

måndag: Benpasset nivå 1+2
tisdag: Bänkpasset
onsdag: Gruppass (endast)
torsdag: Funktionella styrkepasset nivå 1+2
fredag: Vila
lördag: Bålstyrkepasset nivå 2+3
söndag: Överkroppspasset nivå 2

Vad dessa nivåer innebär kan ni läsa på hemsidan men kort sammanfattat så är det tyngre och mer krävande övningar som också "tar lite mer". Lite gott och blandar helt enkelt :)

Denna vecka kommer jag fortsätta att mata övningar på min åttonde vecka för att i nästa vecka börja på detta nya schema, som jag redan nu ser fram emot :) Skönt med lite förändring i vardagen! Smiley
2013-11-18 22:48.


Kommentarer till blogginlägget