Fröken Johansson

Löpband

Idag fick jag köra min träning på gymmet pga. att jag skulle ha möte kl 17 och min skola slutade 15 så jag packar väskan med skolgrejor och träningsgrejor. Sedan efter lunch när lektionen ska sluta blir jag super hungrig, blev ett fullkornsmacka på subway med teriaki kyckling.

sedan mot gymmet då hade jag ca 60min på mig att byta om, springa, duscha och gå tillbaka till skolan. Jag startar löpbandet och tar ett tempo som känns lagom fort men efter en km kollade jag pulsen och den låg på 140, det är den pulsen jag ska ha när jag springer milen eller längre så jag så jag ökade farten på löpbandet.

Nu kändes det att det var snabbt jag sprang men när jag kollade pulsen igen efter 1 km så hade jag ca 150 puls, så jag ökade farten igen. Då hamnade jag på 160 puls. Nu stod löpbandet 6.8 i hastighet men det kändes att om jag sprang så fort ute skulle jag ha minst 180 puls.

jag är en aningens förvirrade men jag kom tid till mötet och fick min löprunda idag med Smiley


2013-10-17 18:07.


Kommentarer till blogginlägget


Lite lättare är det på band, så du kan med gott samvete gasa mer inomhus än utomhus. Det är bara att köra så det ryker :-)
2013-10-17



Det enda som kändes jobbigt var att jag svettades så mycket och sedan att jag var fortfarande trött i baksidan av benen, men it-band och höfter och knän kände jag inte av :-)
2013-10-17



Bra!! Svettas gör alla, mer eller mindre så det är inget att bry sig om :-)
Att du inte kände av IT-banden är kanon, trött får man gärna vara däremot. Det är t om meningen ;)
2013-10-17



Nästa gång kan du väl testa att sätta bandet på 6.8 - 7.0 nått i den stilen direkt? Jag tror du klarar det nämligen :-)
2013-10-17



så som det kändes idag tror jag det men jag ska nog satsa på korta tights då, höst-tightsen blev en aningen varmt :-P
2013-10-17



OJ! Ja jösses det måste kokat om benen!!!

:-)
2013-10-17