Rickard Dahlgren

#48: BodyBalance!

Ibland gör man bra val och undviker de dåliga prioriteringarna. Dock inte idag. Passade på att sova ut på morgonen fram till 08:00 istället för 05:00 som det brukar bli de andra dagarna. Tanken är att få tillgång till alla apparater tidigt på morgonen på IKSU utan att det finns någon kö på dem. Idag var jag inte pigg på att gå upp tidigt och passade på att ta en extra lång sovmorgon! Efter en härlig frukost begav jag mig till IKSU. En extra anledning till att befinna sig på gymmet idag är att det regnar konstant i Umä... ingen motivation till utomhusträning idag.

Väl på IKSU bestämde jag mig för att göra en annorlunda prioritering än tidigare. Istället för att inleda med ett styrkepass, genomförde jag simning i 50 minuter och sedan styrkepasset (övre rygg+biceps). Gissa om det kändes i kroppen vid styrkepasset! Ajajaj.

För att råda bot på smärtan så hade jag även bokat in mitt första BodyBalance-pass som jag verkligen såg fram emot. Under passets gång upptäckte jag hur stel och osmidig jag var. Det såg nog ganska kul ut när enda killen i rummet grinar illa när han böjer på kroppen, haha. Tack vare denna nya erfarenhet kommer jag fortsätta med BodyBalance för en smidigare kropp! = Bra pass!

Slutsats: Ingen bra idé att börja med simning och sedan styrketräning + BodyBalance. Nästa gång blir det i så fall Styrketräning+BodyBalance+Simning. Tror det fungerar bättre för min kropp.
2013-10-09 13:38.


Kommentarer till blogginlägget