Rickard Dahlgren

#44: Ny utmaning!

Efter i princip varje styrkepass känner jag av träningen som genomförts. Det känns bra då jag vet att jag har gjort ett bra pass. Men att endast öka maskiner konstant börjar kännas väldigt tröttsamt nu. Jag har under en mindre period kollat runt på nätet efter nya utmaningar och funnit ett schema på www.styrkeprogrammet.se.

"Elitmotionärens 6-split-vecka" heter det nya schemat som jag kommer följa. Tanken är att genomföra hård träning på olika muskelgrupper under veckan istället för den tidigare fokus på överkropp/underkropp. Alla övningar i schemat är inte enkla att genomföra, så vissa har jag förkastat och andra har jag bytt ut, alternativt lagt till fler övningar som använder sig av dessa muskelgrupper.

Schemat håller sig till 5 träningsdagar med en dubbel träningsdag inkluderat, och 2 vilodagar. Då jag tränar 6 dagar i veckan känner jag att kroppen kan vara i behov av lite mer vila. Viktigt att inte glömma är den träning utöver styrkan. Schemat råder till att det finns en annan träning utöver dessa pass vilket ger mig möjlighet att fortsätta med mina gruppass, löpning, simning etc. Som om jag hade tänkt att sluta med dem haha Smiley Inför morgondagen ser jag fram emot "Övre rygg och biceps". Kul med ny utmaning!

Är det någon som har testat/testar detta schema? Kom gärna med kommentarer in that case :)
http://www.styrkeprogrammet.se/traningsguide/38
2013-10-01 09:44.


Kommentarer till blogginlägget