Peter Hampus

Löpformen

Förkyld som vanligt i september. Dessutom har jag min vana trogen cyklat mountainbike i stället för att träna löpning. Cyklingen är ju så mycket roligare!

Med två veckor kvar till Lidingöloppet känns det ju inte så bra. Coachen har nu äntligen hört av sig men jag fick inget träningsprogram. Dock rådet att träna backe för att få löpstyrka.

Idag har jag dock kört ett långpass - trots förkylningen. Den är en vecka gammal så jag tror inte det är någon fara för hjärtat. Det är ju värst i början och ont i halsen har jag ju inte.

Långpasset blev långt i tid räknat. Inte i kilometer. Eftersom min hälsena inte gillar löpning tar jag det väldigt lugnt nu i början. Hehe början nu när det är två veckor kvar ...

Så jag joggade lätt i 1,5 h. Kom väl cirka 12 km på den tiden. Jätteskönt!

Jag konstaterar att om jag fixar Lidingöloppet på tre timmar så kommer hela klassikern att klaras på under 18:30. Det tycker jag är ok.

Lidingöloppet på 2:30 som jag drömde om i vintras är bara att glömma.
Det får bli ett annat år när jag inte bryter revbenen flera gånger under sommaren. Och när jag har ett riktigt träningsprogram för själva loppet under en längre period.
2013-09-05 21:25.


Kommentarer till blogginlägget


Hoppas förkylningen ger sig tills dess. Lycka till så kanske vi ses i vimlet någon stans! :)
2013-09-06


Arkiv