linda bengtsson

cykellopp bergen voss 163 km

NEJ detta är inte jag det är söllan jag har käntmig så ikke tillhörande somden känslansom infann sig i startfållan i Bergen dådet var dags o sätta fast fötterna i metall o rumpan i sadeln. Omgiven av mest karlar i meddelålder med kondomdräkt o snordyra syklar. Såmycket fokus på o ligga i pulje(grupp) o att man skulle hinna fram så fort som möjligt o fan tänkte jag var är jag
hade det inte att jag fallit för grupptrycket o gett mig in i bergen jernmannen hade jag aldrig ställt upp i en sykeltävlingen kan jag säga direkt.

Jag hittade nämto jämntmina grejer här hemma det var ju ett tag sen jag var upe på den cykeln o kl0100 nnaten innan tåget så kom jag på visst fan man måste ha lyse fram o bak som tur var hittade jag det gamlasetet från förra årets vätternrunda. Jag har inga fancy tunna vatteno vindtätta kläder jag tog vad jag hade undertröja o med två funkisthirts.

I bergen chekkade jag in i en dorm bodde i en 32 sovsal =) jag låste fast i syekln bara det det var bara min sykel i den salen=).

Vid nrlappsutdelningen var de fokus påalla prylar du måste ha o alla gels o kakor sån HSTERI jag höll på o blitokg slängde en liten blick på vad de kostade för ett litet lyse fram bara det kostade 250kr . Jag vände o sykkla in till stan lngs medmotorveien .

Ok själva tävlingsagen opp snortidigt o pakk med banan o lite organic bars med nötter o russin o några gels dessa kunde jag inte ens få förmig o öppna bara själva förpackningen gjorde mig illamående. Så iväg hrm på med jacka elelr av det blev av som tur va.

Jag kände redan från början att jag var malplacerad inget annat snack än stategi o folk gick elelr sykla nästan över en ok iväg efter ett toalett besök yes jag hann me de innan. Kort summert jag var skitnervöd att jag inte skulle hitta för att det var inte några fina flaggor o följa o min grupp drog iväg så dem hann jag inte se fick skrika till funktionärer var ska jag.Väl ute ur bergen kunde jag njuta lite mer hittade mitt tempo okände att tävlingsinstiknkten satte fart ibland mot både gubbar o damer gubbarna vann jag lyckade hitta de lägre växlarna på sykeln med jag kunde inte växla tillbaka sen så i uppför då sykla jag förbi en massa men blev sedan omkörd i nedförs.

På ett ställe fick jag stanna jag visste inte vilket håll jag skulle o ingen syklisti närheten o han bakom mej körde jag efter då efter några min stannade några damer oss ni är fel vei OHHH fan fan det ska ju inte va möjligt första gången detta sker. og va arg jag av
Okej ny andning första depån var efter 50km de gick ganska greit det stod serving saft i tidingen de hade sportdryck som tur va=). O på matstationen en enda stress däratt folk bara skulle snabbt iväg igen . En sak e säker folk män(syklister) gillar o skrika på en o nog för att jag bott i norge en stund men jag oppfattde aldrig va demsa förutom höyre o ja jag låg till höyre hela tiden ja.
Förvånansvärd gick de ganska greit första halvan men märkte att jag hade ätit för lite omina ben var stumma o böjade blir trötta hrm undrar om det har blivitlite mycke sista tiden men det gick över o sen njör jag sista halvan av loppet då hade alla skrikande grupper dratt förbi ävenom det var en o anna som sa tillmej blicken på vägen . JAG bara WHAT THE fuck för mej var detta en kosetur o ja hade full koll var mina medsyklister var dessa gamla gubbar orhgh ok jag sket i dem o var helt tagen av denna norges vackraste turitt med höga berg o klippor rakt ned i fjorden o de va inget regn som tur va temp låg runt 13 grader 3m/s ca de va så fint med små vattenfall som rnglade ned o bröt motbergen odegröna helt helt makaklöst o när de välgick ned o de gick de ned gurmej fick ligga på bromsen o vi skulle in i dessa läsliga tunnlar o delavägen med bilarna äach de va obehalgligt fick krampi händerna då jag låg på bromsarna i 10% nedförsbacken men fan va kul de va ändåo köra såfort.

Röven började göraont o jag blev påmind att ja syklin e inte för moiMen jag vill ha kontroll o helt plötsligt var det i sista matstationen dags på macka med sylteöj o chokaldnajs i en helt fantastisk omgivning kansäga det va inte många somstannade o njöt. Sista delen var häfigst opp för den längsta backen nånsin som en serpentinväg o förbi ett vattenfall somlåg ganska nära så att man fick dusch avvatten ånga oh i like this jag gillar när det går opp jag gör de o sen ja sen var det bara ner o de va nån somsa nu är det bara 5 km igen oj o va hände jo jag hittade deöversta växlarana woowh o ja tråkkade på med vinden som tog tag i min fjädervikt blev omkörd av gubbar med mervekt än jag . o tden ja tiden jag skulle klara målet 8 h i mål aha 6 43 förensominte har tränat sykling på ett tag var jag helnöjd i duschen efter men sån fokus på grejer när jag älskar narturen o vill vara där men vill slippa ont i häcken..
Detta är det vackraste lopp jag nånsin vatt med om jag är trots all negativ i inlägget nöjd med att jag drog dit o fickoppleva naturen o fjorden så nära Fantastiskt =) hrm efter loppet kändes det greit i bena de va ryggen som jag hade en delplågor mer
2013-06-02 21:15.

Kommentarer till blogginlägget

Cyklar du MTB också Linda?
Kanske vill följa med och köra denna?
2013-06-04

hej malin jag har ingen mtb funderar starkt på oskaffa en dock ska du ge dej på det loppet verkar ju asnajs vackert=)

Jag köpte en MTB idag :D
Körde cykelvasan förra året på hybriden...

Vi har ju stuga däruppe och jag har semester... = lockar!