Ryan "Rykno" Provencher

Ny tränings plan från till VR

Nu har Måndagsturen kommit igång i Växjö med 2+ timmar cykling kl 18:00 och även en lunch löpning på onsdagar. Så här ser ut min träningsvecka från till VR när jag är hemma.

måndagar - 40min cykel + 120min måndagsturen

tisdagar - 40min cykel + 25min stryka + 60min sim

onsdagar - 40min löpning + 40min cykel + 60min sim

torsdagar - 40min löpning + 90min simning

fredagar - 40min cykel + 30-60min löpning

lördagar - 180 till 240min cykel (+ ev löpning direkt efter)

söndagar - 40min löpning + 90min simning + 40min löpning

När det gäller vila, så bli det en del dagar jag kan inte träna. Snart bli det 4-5 veckor 80% i Västerås och då bli det inte lika mycket simning, men jag hoppas att ta med mig skorna och träningscykel.

Efter VR vill min fru börja träna mer, så jag få helt enkelt anpassa mina träning till hennes behov Smiley
2013-04-22 07:32.


Kommentarer till blogginlägget


Roligt att din fru också vill börja träna. Är era barn relativt små får man planera mkt men det är du bra på. För att hålla kvantitet kanske barnen måste vara med på ngt pass, vagn eller om de börjat cykla kan de cykla bredvid dej som springer. Alla sätt är bra. När Josef var 4-5 satte jag på honom simfötter och så simmade vi. Våra barn har lärt sig simma som 4 åringar. Lycka till och heja på!
2013-04-22



det är många år tills en av mina kan simma med mig ;) men jag tror min äldste skulle tycker det är rolig att cykla när jag springa, så länge det är inte för långt.

Men våra barns schema ser ut så här:

måndag - vila hemma med mamma
tisdagar - 2 av 3 har simskolan men alla tre är med så min fru kan träna
onsdagar - vila hemma med pappa
torsdagar - engelska och dans med take-out middag
fredagar - babysim
lördagar - vila med mamma på fm och pappa på em
söndagar - fotboll
2013-04-22