Liselotte Andersson

Jag ska besegra trisstessen

Idag ska jag bestiga löpbandet igen. Förra gången hade jag satt målet att springa milen men avslutade löpningen efter 8 km just för att de tär så förbannat trist att löpa på bandet.
Men idag ska jag försöka besegra den där 8 km barriären och köra fullt ut till tvåsiffrigt.
Min strategi är att ändra hastighet var 50ionde kalori som är bränd (den siffran displayen visar)
Efter 7 km ska jag fylla på min vattenflaska och sedan blir det 3 km av hastighetsförändring var 25 kalori.
Det kanske låter rörigt. Men det är mitt sätt att inte bli allt för uttråkad.
Även om det är en ynka grad på lutningen eller ett snäpp snabbare löpning så hjälper det mig. De små förändringarna på min färd på hamsterbandet funkar som små delmål.

Jag återkommer ikväll för att meddela om jag gav mig för tristessen eller om jag pallade mig igenom trisstessen.


2012-02-03 10:18.


Kommentarer till blogginlägget


Jag har också fruktansvärt svårt att orka med att bara stå och nöta i samma fart på bandet, men kör jag intervaller så försvinner 10-12 km utan vidare. Ett annat knep är som du planerar att hela tiden ha ett schema då man ändrar tempot, tex varje km. Det gör väl att man bara ser till nästa förändring vilket är lättare än att se till slutet hela tiden.
2012-02-03



tycker också att ändra mycket är bästa sättet att få ett löppass att gå snabbt. blir även lättare om inte planen är helt bestämd innan passet, om man baa har en för de första kilometrarna, så kan man sen springa och planera hur resten ska se ut, beroende på dagsformen. så går tiden ännu snabbare :)
2012-02-03