Jonas Sörensson

Kretsloppet på modifierad diet

Sedan förra inlägget har jag gjort ganska stora justeringar. Käkar betydligt fler kolhydrater. Känns genomgående bra. Mer grönsaker (o även rotfrukter), viss frukt och en hel del baljväxter av olika slag. Kör bland annat en variant av omelett med mosade kikärtor till frukost vilken är en höjdare. Mer kolhydrater har lyft känslan under och efter träning betydligt. Anser mig fortfarande dock hålla en kolhydratreducerad diet om dock ej så strikt.

Igår sprang jag Kretsloppet. En stadsmil här i centrala Borås med närmare 5000 löpare. Mycket trevligt och fint väder! Kom på 74 plats bland herrarna på tiden 39,43. Nöjd då jag bara kunnat löpträna 1-2 gånger i veckan senaste tiden då jag har haft trassel med framförallt fötter o vader. Måste blir bättre att genomföra mina tåhävningar och bygga upp mina fågelvader lite Smiley

Hade kanske kunnat gå ännu lite bättre igår om jag inte hade varit så lurig i kistan. Innan loppet besökte jag ett visst hus typ 7 gånger me sjukt snabb mage. Efter loppet när jag kom hem och försökte få i mig lite mat någon timme senare vände det sig och kom upp igen... Mindre trevligt. Missade en planerad kräftskiva. Men idag mår jag mycket bättre igen. Efter morgonpromenix med Bosse (valpen) är det dags för frukost; Omelett på 2-3 ägg, lite citronolivolja, hackad lök och vitlök, lite salt o peppar, mosade kikärtor, parmesan och kanske lite finhackad broccoli. Mumma!
2011-09-18 08:23.


Kommentarer till blogginlägget