Helena Enqvist

Bloggarkiv maj 2009

överskottsenergi

Jag har tonvis med energi just nu, känns som jag kan hålla i gång jämt. Trots vin i går kväll har jag trampat in på fristilen, kört mitt pass och trampat hem, är i startgroparna att valla runt gumman i skogen och vill gärna ta en tur på fujin till kvällen. Bäst att bara rida med på ... Läs mer...

ryggen höll på cyklen

jag fick ont i ryggen i förrgår, bara så där av ingenting, haft stora problem att förfltytta min kropp. Risdynor värktabletter och lite gnäll har jag kurerat mig med. Vilat i två dar i förhoppningen om att det ska bli bättre. Inbillade mig att det går att cykla bara jag tar mig upp... Läs mer...

Jag är så trött

Har passerat 100 mil och jag hade en tanke att fortsätta cykla cirkus 20 mil i veckan, nu blir det inte riktigt så, dels är det inte cykelväder på långa vägar, sen så är jag trött, i hela kroppen, i varenda muskel. Det har blivit många timmar mtb på senaste tiden, plussa på landsvä... Läs mer...

Pulsklockan lever ett eget liv.

I dag hade jag helt plötsligt 108% i maxpuls, sedan levde pulsklockan ett eget liv. Låg stadigt på runt 55-60% största delen av turen, trots att jag slet som ett djur i motvinden från Brunflo och hem. KOm upp i höga 72% på Vallsundsbron. Är det dags för batteribyte i pulsbandet tro? Task... Läs mer...

Kroppen är trött

Jag valde bort landsväg i går för att i stället ta fram Mtb:en och ta en tur runt Frösön. 4 timmar var jag ute, på små stigar, körvägar och grusvägar. Grymt roligt, mitt dåliga lokalsinne och lite halvtaskig karta gjorde att jag mer än en gång körde fel. I dag känns det i kroppe... Läs mer...

Ingen bra dag

Istället för att åka Brunfloviken runt åkte jag lite cykelbanor till Torvalla och till Lungvik. Ingen kraft i kroppen, pulsen kom inte upp alls förens jag skulle över Vallsundsbron på vägen hem. Så fort jag tog i lite grann sloknade benen, kroppen ville inte i dag helt enkelt. Jag är sn... Läs mer...

Mtb i går

När jag skulle pumpa bakdäcket på racern gick ventilen av, jag kränger gärna inte av bakdäck på egen hand, inte när jag har en sambo som gladeligen gör detta åt mig. I stället la jag om mina planer och tog med mig contessan för en stund i skogen ovanför oss. Stigarna var torra och fi... Läs mer...

Sega vader

jag träningsvärk i mina vader, det händer inte ofta. Fullbokat på mitt pass i går och det var riktigt roligt, det blir en helt annan stämning. Laddar mentalt och masserar mina vader, jag ska ut och cykla med en kollega från Fristilen, hon är sjukt stark, dock inte jag. Dessutom står f... Läs mer...

Två dagar

Har cyklat med ben som är jättetunga, känner mig inte sliten i kroppen men benen vill inte som huvudet. I går tog jag en lite längre tur, småkallt och blåsigt. I dag spelade vädret ett stort spratt med mig. Motvind till Brunflo, gick segt, flaggorna stod rakt ut. Skön Medvind ända till ... Läs mer...

jag är som en överkörd bäver

platt av energibrist, jag orkade inget igår, återhämtar mig mycket dåligt. Tänkte cykla i dag och en liten tur i går, har kört spinningspasset, det räckte. I morgon tar jag nya tag och ger mig i väg på en cykeltur efter jag har lämnat av gumman på skolan. Undrar om jag ska ta svängen... Läs mer...

Arkiv

överskottsenergi
ryggen höll på cyklen
Jag är så trött
Pulsklockan lever ett eget liv.